Článek
Zatímco vlaky po mostě jezdí, lávky po stranách mostu zkorodovaly do té míry, že nejsou bezpečné. Lidé, kteří se chtějí pěšky dostat na druhý vltavský břeh, musí využít přívoz, u nějž se však často tvoří fronty.
Technická správa komunikací lávky opravuje a práce prý postupují tak dobře, že by se původní termín na konci září mohl o něco posunout a že by se přes most mohlo znovu chodit už krátce po prázdninách.
„V letošním roce opravíme pouze tu jednu lávku, abychom usnadnili spojení mezi Výtoní a Smíchovem. Opravu té druhé zvažujeme,“ řekla Novinkám mluvčí TSK Barbora Lišková.

Některé části mostu už neplnily nosnou funkci.
Váhání s opravou druhé lávky vyplývá z toho, že Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která se o most stará, přišla s nápadem stavbu kvůli špatnému technickému stavu zbourat. [celá zpráva]
Přesto je podle Liskové investice do lávek – stávající práce by měly přijít na 12 miliónů korun – stále výhodná, protože příprava bourání mostu je proces na několik let.

Koroze už byla neúnosná.
Čištění pískem
Ocelová konstrukce má závažné defekty. V některých místech je koroze taková, že prvky nemohou být nosné a musí být vyměněny. Ty části, které jsou ještě použitelné, TSK čistí. Ale nikoliv vodou, nýbrž pískem, protože barva je jedovatá a nesmí se dostat do vody.
Práce probíhají na třech stanovištích, aby nebyla zatížena celá lávka. Vše je schované pod plachtami – právě proto, aby nic nespadlo do vody. Na smíchovské straně je k vidění oranžový stroj, který slouží jako kompresor vyrábějící vzduch na čištění pískem.
Zajímavostí je, že zařízení používající písek umí špinavý použitý písek opět nasát zpět do stroje a použít opakovaně.