Hlavní obsah

Železniční most v Praze je v dezolátním stavu, zřejmě ho nahradí kopie

Železničnímu mostu pod Vyšehradem hrozí demolice. Navrhuje to studie projektantské firmy Sudop, kterou si objednala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Informaci serveru Idnes.cz potvrdila mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Foto: Novinky

Vyšehradský železniční most

Článek

Hlavním problémem památkově chráněného mostu mezi Výtoní a Smíchovem je podle Šubové rozsáhlá koroze ocelové konstrukce. Oprava je podle ní téměř nemožná.

„Použitá ocel je z dnešního pohledu pro dynamicky namáhané mostní konstrukce zcela nevhodná a v rámci rekonstrukce je nutné vyměnit minimálně 60 procent prvků stávající ocelové konstrukce s efektem prodloužení životnosti nosné konstrukce o pouhých 30 let,” řekla Šubová. Most podle ní již nejméně deset let přesluhuje.

Most měl být původně kompletně opraven a jeho životnost prodloužena o dalších 30 let. Podle Šubové však detailní průzkum ukázal, že most je ve výrazně horším stavu, než se předpokládalo.

SŽDC tak chce sejmout památkovou ochranu, kterou most v současnosti má, a místo současné ocelové konstrukce vybudovat novou s ponecháním nynější spodní stavby. Ta by však musela projít rozsáhlou rekonstrukcí.

Státní organizace pro tento postup zadala novou studii. Kdy bude hotová, zatím mluvčí nedokázala odhadnout.

SŽDC v minulých měsících zkontrolovala všechny železniční mosty, které má ve spravuje. Kontroly ukázaly, že více než čtyři tisíce mostů vyžadují opravy. Rozsáhlé revize všech mostů v České republice byly vyvolány obavami o jejich stav po pádu lávky v pražské Troji v závěru loňského roku.

Výběr článků

Načítám