Hlavní obsah

Praha schválila podobu dohody s majiteli pozemků pro stavbu trasy D

Praha

Rada hlavního města v úterý schválila znění návrhu dohody s vlastníky pozemků, které jsou potřeba pro stavbu metra D v Krči. Majitelé pozemků umožní výstavbu a Praha jim naopak pomůže s vytvořením studie zástavby. Trasa by se měla začít stavět v roce 2019 a v úseku mezi Pankrácem a Novými Dvory by měla být hotova v roce 2023.

Foto: DPP hl. m. Prahy

Vizualizace stanice Nemocnice Krč na plánované lince D pražského metra

Článek

Dohodu podepíše Praha, dopravní podnik (DPP) a vlastníci pozemků. Ti mají podle návrhu dohody v úmyslu na pozemcích u Thomayerovy nemocnice, kde vznikne jedna ze stanic, postavit několik domů, které vytvoří okolí stanice metra.

Jednat by se mělo se o polyfunkční budovy s obchodní, administrativní a rezidenční částí. Město výměnou za možnost vzniku stanice nabídlo podle dokumentu zahájení změny územního plánu tak, aby odpovídal záměrům obou stran, tedy stavbě metra i budov. Zpracování změny by mělo být zahájeno do šesti měsíců.

Praha má s výkupy pozemků nejen v okolí Thomayerovy nemocnice dlouhodobé problémy. Trasa zasahuje do 718 pozemků, z nichž přes tři stovky je v soukromém vlastnictví.

Zahájení stavby v roce 2019

Stavba bude rozdělena do čtyř etap.  Po geologickém průzkumu by se mělo začít stavět ve výše uvedeném úseku. Zároveň s touto druhou etapou by začala ražba tunelu z Písnice směrem do centra. Tento úsek má být dokončen v rámci třetí etapy. V poslední etapě by pak vzniklo depo v Písnici.

„Etapy dvě až čtyři mohou být podle dostupnosti pozemků a stavebních povolení slučovány, nebo i podrobněji členěny,” doplnil náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Trasa, která by po svém zprovoznění měla vést z Písnice na náměstí Míru, vyjde podle odhadů na 50 miliard korun. Až devět miliard by mohla na stavbu přispět Evropská unie.

Foto: Metroprojekt

Návrh od Metroprojektu - Nemocnice Krč z r. 2016

Dlouho odkládaná nová linka, na níž budou jezdit soupravy bez řidiče, má ulevit přetížené trase C a má rovněž omezit autobusovou dopravu, která nyní zajišťuje obsluhu Krče, Lhotky či Libuše.

Vedle mnoha odkladů se trasa potýká právě s problémy při výkupu pozemků i polemika o podobě stanic. [celá zpráva]

Zatím posledním otevřeným úsekem pražského metra je prodloužení trasy A z Dejvic do Motola. Čtyři nové stanice byly otevřeny v dubnu 2015 a jejich výstavba vyšla na 20 miliard korun.

Související články

Výběr článků

Načítám