Hlavní obsah

Nejcharakternější politici jsou z ODS, tvrdí ironický billboard

PRAHA

Sotva se voliči dozvěděli, že šéf lidovců Miroslav Kalousek je "nejčestnějším politikem" v ČR, v Praze další billboard sděluje, že "nejchytřejší + nejcharakternější politici = ODS". Zatímco k veloplošnému plakátu s Kalouskem se hlásili balbínovci, autor nového ironického díla je zatím neznámý.

Článek

"ODS není naše parketa, takže to není naše práce," řekl v pondělí Právu geniální guvernér balbínovců Jiří Hrdina. Na billboardu je kromě ironického sdělení i podobizna šéfa občanských demokratů Mirka Topolánka, jenž na oko apeluje na voliče, aby "volili pravou rukou".

ODS: podezříváme balbínovce

Mluvčí občanských demokratů Jiří Sezemský řekl, že ODS kvůli tomu nebude podnikat žádné právní kroky, například se domáhat ochrany osobnosti. "To je tak nízká úroveň, že to nestojí za žádnou reakci," uvedl k billboardu s Topolánkem Sezemský. "Žádné kroky dělat nebudeme, je to nesmysl, hloupost, trapná věc," dodal.

Nový billboard podle něj zřejmě pochází z podobných zdrojů jako velkoplošný plakát označující předsedu KDU-ČSL Kalouska za nejčestnějšího politika ve státě. Také lidovci žádné kroky nepodnikli, a to ani vůči billboardům, na nichž politiku KDU-ČSL loni na podzim karikovala recesistická Balbínova poetická strana. [celá zpráva]

Evropští demokraté se již dříve přihlásili k billboardům se zkamenělými hlavami lídrů ČSSD, ODS, KDU-ČSL a KSČM. Několik billboardů z poslední doby bylo namířeno proti premiérovi Jiřímu Paroubkovi (ČSSD) po kontroverzním zásahu policie proti červencové technoparty CzechTek.

Někdy se rozdíl mezi realitou a ironií stírá

Nechtěnou legendou mezi politickými billboardy se však stal vážně míněný pokus soc. dem. o předvolební agitaci. Tehdejší šéf ČSSD Stanislav Gross na billboardu ke krajským volbám v roce 2004 přesvědčoval voliče, že "to myslí upřímně".

Pro ČSSD však volby navzdory velkolepé kampani dopadly neslavně, když nejsilnější vládní strana nezískala ani jedno hejtmanské křeslo. [celá zpráva]

Související články

Billboardy se staly zbraní politiků

Sáhnout do stranických kapes na nákup nových billboardů hodlají i mimoparlamentní strany před parlamentními volbami, které by měly proběhnout v polovině...

Balbínovci si dělají švandu z lidovců

Kritizovat nebo parodovat svého politického soupeře za pomoci billboardů se v Česku stává běžným úkazem. Se svou troškou do mlýna přišla i recesistická...

Výběr článků

Načítám