Článek
„Cílem bude, abychom stanovili takový zákonný režim, aby 11 dopravních staveb nemuselo procházet novým procesem, ale stačilo by pouze ověřovací stanovisko. Jedná se o 11 klíčových dopravních staveb, které jsou v pokročilém stadiu výstavby,“ uvedl ministerský předseda.
Mezi těmito stavbami by měly být například obchvat Českých Budějovic, úsek Pražského okruhu D1 - Běchovice a také pokračování královéhradecké dálnice D11 nebo obchvat Frýdku Místku. Na železnici se pak jedná o trať Sudoměřice - Votice, uvedlo ministerstvo dopravy.
Sobotka chce, aby Sněmovna novelu schválila v prvním čtení na mimořádné schůzi. „Jde nám o to, aby se na měsíce nebo roky nezastavily stavby, které jsou připraveny,“ doplnil vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL).
Šéf resortu dopravy Dan Ťok (za ANO) dodal, že zmíněné stavby jsou v objemu asi 50 miliard korun.
Ve čtvrtek bude mimořádná schůze
Kvůli průšvihu s dopravními stavbami už svolala pravicová opozice mimořádnou schůzi dolní komory. Konat se bude ve čtvrtek. [celá zpráva]
Celý problém spočívá v tom, že 98 dopravních staveb má posudek o vlivu na životní prostředí podle starého zákona z roku 1992. Ten byl však v rámci evropské legislativy změněn a vloni začala platit nová podoba.
Pokud by se měl u každé stavby celý proces opakovat, mohlo by vzniknout až tříleté zpoždění, uvedlo ministerstvo dopravy.