Hlavní obsah

Barrandov si díky novému okruhu oddechl, Říčany i Spořilov trpí

Právo, Hynek Paštěka
Praha

Obyvatelé Barrandova si konečně oddechli. Hluk z projíždějících kamiónů byl zvláště v noci občas nesnesitelný. Teď, po otevření nové části Pražského okruhu, mohou konečně v klidu spát. Zlepšení situace se týká také Braníku, Krče nebo Zbraslavi.

Článek

Například i nájezd na Pražský okruh u Jesenice byl v úterý v poledne zcela bezproblémový. Zato jiné městské části si nyní klidu rozhodně neužijí. V největších problémech se ocitl pražský Spořilov. Sjezd z D1 na Jižní spojku byl ve dvou pruzích v úterý v devět hodin ráno zaplněn kamióny. Ve třetím pruhu pak jezdila osobní auta. Kolem poledne se situace na místě zlepšila.

Spořilov obětován

Potvrdila se tak nicméně předpověď radnice Prahy 4, že se Spořilov stane obětním beránkem zákazu vjezdu kamiónů nad 12 tun na Barrandovský most a přilehlou část Jižní spojky.

„Již nyní zatížená Spořilovská ulice se ocitla ve zcela katastrofální situaci. Stále trváme na tom, že po otevření části okruhu měl následovat měsíc či dva zkušebního provozu a dopravní opatření dělat až po jeho vyhodnocení. Nynější řešení je ukvapené,“ řekla Právu tisková mluvčí Prahy 4 Žaneta Pilařová.

Zvýšení dopravy o 30 až 40 procent však vyvracel pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS). „Trváme na tom, že se v místě zvýšila doprava zhruba o 10 procent. Každopádně chceme na Spořilovské ulici realizovat protihluková opatření za zhruba sto miliónů korun zahrnující protihlukové bariéry nebo výměnu oken,“ sdělil Šteiner.

Zvýšený provoz na Říčany

Více osobních aut a kamiónů nyní projíždí také v Říčanech u Prahy. „Na rozcestí D1–Říčany jsem odbočil na Říčany. Čekala mne stojící kolona ve dvojstupu, dlouhá přes jeden kilometr. Ztratil jsem tam zhruba 20 minut a příště si rozmyslím, zda není lepší jet opět na Barrandovský most a Jižní spojku. Je to určitě rychlejší,” sdělil své dojmy Právu jeden ze čtenářů Jaroslav Pícha. Více aut v Říčanech registruje také místní radnice.

„Bohužel zvýšený objem přepravy skutečně registrujeme. Jedná se především o auta z Hradce Králové a Pardubic, polské kamióny a také kamióny, které jezdí na centrální překladiště do Uhříněvsi. Vyhodnocení budeme dělat koncem týdne, můj osobní názor ale je, že se to plně projeví až příští týden. Alfou a omegou je nyní dostavba úseku 511 Modletice–Běchovice,“ řekla Právu starostka Říčan u Prahy Adriena Mrázová (Nezávislí).

Doplnila, že pokud se u Spořilova doprava zadrhne, každý bude hledat jinou trasu a jako první jsou to právě Říčany.

„Do dostavby úseku 511 by bylo nejlepší dopravu rozdělit. Část směřovat na Jižní spojku, zbytek na novou část okruhu,“ dodala. Stavba úseku 511 však ještě nezačala.

„Nyní vypořádáváme připomínky Běchovic ke stavbě mimoúrovňové křižovatky a příští rok by mohly práce začít. Terén nevyžaduje stavbu mnoha mostů, hotovo by tedy mohlo být tak za tři až čtyři roky,“ vysvětlil Šteiner.

Dopravní policisté a městští strážníci mezitím kontrolují, zda kamióny nad 12 tun neporušují zákaz vjezdu na Barrandovský most a Jižní spojku. „Pokuty zatím nedávají, dosud odklonili zhruba 150 vozů,“ informoval náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS) s tím, že v zájmu zvýšení plynulosti průjezdu bude od půlnoci vypnut semafor ze směru od Prahy 4 při nájezdu na Barrandovský most. Doprava zde bude svedena do dvou pruhů.

Související články

Výběr článků

Načítám