Článek
Viktoriánský řadový dům s tradiční cihlovou fasádou vlastní rodina, která se nedávno rozrostla a potřebovala tudíž nové prostory. Architekt společně se svým týmem z ateliéru Andre Kong Studio jim vymyslel rozšíření v podobě půdní nástavby. Umístil do ní novou ložnici, pracovnu a koupelnu.
Vysoko umístěné místnosti jsou navíc skvělým útočištěm před zbytkem rušné domácnosti, jež je už tak plná dětí.
Nástavba má půdorys ve tvaru písmene L, takže ač má jako celek překvapivý tvar, opakuje ve skutečnosti půdorys samotného domu. Jediným rozdílem je, že se směrem kupředu v podobě velkých bloků zmenšuje.
Díky tomu každá z částí získává na čelní straně plochu, kterou bylo možné prosklít a přivést dovnitř více světla, aniž by bylo nutné otvírat boční strany.
Ty totiž nejsou hladké, ale v pravidelných intervalech ustupují, čímž kopírují základní tvarosloví architektonického stylu okolní zástavby.
Už z objemu nástavby je zřejmé, že jakkoli se tváří coby objekt vyzděný z cihel, ve skutečnosti jím není. Plné cihly by pro stávají dům představovaly neúměrnou zátěž a jeho konstrukci by bylo nutné nákladně a celkem zbytečně vyztužit například ocelovými prvky.
Architekt proto nástavbu navrhl jako dobře izolovanou lehkou dřevostavbu, která je pouze pokryta cihlovými obklady. Díky nim celek vizuálně dobře ladí se střechou i s fasádami domu. Architekt na nástavbě využil i tašky z původní části střechy, aby omezil plýtvání.
K historickému domu přidali architekti hravou přístavbu se spoustou latí a tyček
„Půdní nástavby ve Spojeném království mají na svých stranách tradičně střešní tašky, aby splynuly se stávajícími střechami. Ve Stupňovitém loftu jsme chtěli tento nový trend uplatnit modernějším způsobem, a přitom se přiblížit k barvám a materiálům stávajícího domu. Přirozenou volbou bylo použít cihlu, vybrat si dvě barvy, jednu tmavě šedou, aby se spojila se stávajícími betonovými taškami, a druhou, světlejší londýnskou cihlu, která doplní stávající zdivo,“ popisuje svůj přístup architekt.