Článek
Víceméně chronologická expozice osmi sálů poskytuje základní informaci o jednotlivých stylech. Expozice zároveň dokládá klíčové momenty vzniku a vývoje designu nábytku související s přechodem individuální řemeslné výroby na hromadnou strojovou v průběhu 19. století.
Osm sálů s různými interiérovými styly
V prvním sálu je k vidění nábytek období biedermeieru, ale také zajímavý ohýbaný nábytek. Z designérů stojí za pozornost kusy od Jana Kotěry.

Pracovní pojízdná židle s adaptabilní výškou sedáku představuje českou variantu kovového nábytku své doby. Vznikla okolo roku 1980 a patřila do domácnosti, kanceláře i do dílny.
Druhý sál představuje mimo jiné i secesní nábytek - k vidění jsou kousky secese vegetabilní i geometrické, mimo jiné i od Josefa Gočára a Františka Bílka, jehož interiérový a architektonický vkus si opět již můžete prohlédnout i v Praze v Bílově vile.

Tzv. jídelní křesílko z jilmového dřeva a kůže bylo v 60. letech velmi populárním výrobkem družstva Dřevotvar (to se inspirovalo skandinávským stylem).
Geometrická secese a moderna je k vidění ve třetím sále, kde je k vidění nábytek od Josefa Hoffmanna nebo Dušana Jurkoviče.

Funkcionalistické křesílko z Čech vzniklo okolo roku 1930 a je založena na principu pružící chromované trubky.
Ve čtvrtém sále poznáte český kubismus a rondokubismus (například v podání Pavla Janáka). Pátý sál představuje art deco a jeho českou variantu i evropský funkcionalismus od Le Corbusiera nabo Ludwiga Miese van der Rohe.
Šestý sál představuje plasty v interiéru a nábytku - nechybí návrhy Eamesových nebo Eera Saarinena. Zároveň je představen i evropský poválečný design a oblíbený italský design.
K vidění je skandinávský styl i výstřelky postmoderny
Sedmý sál představuje evropský design - mimo jiné i skandinávský. K vidění je i poválečný organický design a tzv. bruselský styl 50. a 60. let. Následuje návrat k funkcionalistickému racionalismu.
Expozice končí nábytkem z období postmodernismu a minimalismu či designu po roce 1990. K vidění tak jsou i díla současných designérů - Bořka Šípka nebo Jerryho Kozy.

Křeslo od designéra Jana Čtvrtníka s názvem Koxy, které bylo součástí nábytkového souboru v předsálí prezidentského salonku budovy Rady EU v Bruselu během českého předsednictví.
Vstupné do studijního depozitáře nábytku je 60 Kč. Snížené přijde na polovinu a rodinné na 90 Kč. V říjnu je otevřeno od úterý do pátku v době od 10 do 15 hodin, v sobotu a v neděli od 10 do 17 hodin.