Článek
Původní trať nebyla příliš bezpečná a v minulosti na ní přišlo o život přes 80 jezdců. Těžkou havárií si zde prošel i legendární Rakušan a mistr světa Niki Lauda, který v roce 1976 téměř uhořel. Z karambolu nakonec díky pohotovému zákroku svých soupeřů vyvázl s popáleninami a znetvořenou tváří. Okruh byl poté po 50 letech fungování zbaven licence. Zrekonstruovanou trať otevřel až v roce 1984 Brazilec Ayrton Senna vítězstvím v exhibičním závodě.
V areálu Nürburgringu se jezdí také závody tahačů, superbiků či vytrvalostní závody. Nürburgring má šest levých a devět pravých zatáček, výškový rozdíl je 56 metrů s maximálním stoupáním 8,8 a klesáním 6,5 procenta.
Severní smyčka je naprosto originální, žádný závodní okruh nemá ani zdaleka její délku (22 kilometrů), nebezpečnost (svodidla instalovaná v sedmdesátých letech jsou občas pouhý metr od samotné silnice). Často nevidíte za horizont, okruh klikatící se lesem má rovněž velké převýšení (300 metrů) a úsek se stoupáním 18 stupňů (takže si připadáte jako na horské dráze).
Ostatně celou trať lemují husté lesy, odtud přezdívka Zelené peklo, kterou jako první na adresu zdejšího okruhu pronesl v roce 1961 trojnásobný vítěz Formule 1 sir Jackie Stewart. Tohle místo má genius loci, o tom není sebemenších pochyb. A když se tady jede čtyřiadvacetihodinovka, kempuje v okolí přes 200 tisíc fanoušků. Ostatně, přečtěte si naši reportáž. [celá zpráva]