Článek
Myšlení lidí v USA se nemění zas až tak rychle, jak by se mohlo zdát ze zpráv o drtivém nástupu ekologických vozidel na tamní trh. Podle výzkumů společnosti CNW Marketing Research lidé v USA zrovna moc nevěří moderním účinným motorům a raději by ve svém automobilu viděli třeba vyhřívaná sedadla nebo držáky nápojů.
Tyto výsledky jsou poněkud v rozporu s tím, co propaguje například společnost General Motors. Ta před nedávnem prohlásila, že jejím prvotním úkolem pro budoucnost je snížit spotřebu paliv u motorů, protože to očekávají zákazníci. To prý ukázal její vlastní průzkum.
Ekologie nebo ne?
V posledních několika měsících se snaží média v USA masírovat veřejné mínění zprávami o velkém nástupu ekologických vozidel. Mezi prvními byl Mercedes-Benz se svým motorem se vstřikováním močoviny do výfukového systému. Jenže hned tento první pokus poněkud nevyšel.
Motory Bluetec totiž neprošly v několika státech USA během jejich schvalovacího procesu. Na vině nebyla jejich technická kvalita, ale právě hodnoty, na které se hledělo, a to především emise. Druhá generace již schvalovacím procesem prošla, ale smítko na Mercedesu už nikdo nesmyje.
Proto asi největší úspěch zažily zcela jiné póly ekologických vozů. Především se jedná o úspěch elektromobilu Tesla Roadster a o snížení spotřeby u velkoobjemových motorů GM Duramax. Tento agregát získal v USA dokonce titul nejlepšího motoru roku 2007.