Článek
Společnost Tesla Motors se v USA nějakou dobu zabývá konstrukcí a výrobou elektromobilů. Teda konkrétně toho jediného - Roadsteru. Trvalo to trochu déle, než se čekalo, takže už to před časem vypadalo, že svět se nedočká svého prvního sporťáku s elektromotory. Jenže pak přišly nové investice, podpora právě ze státu Kalifornie a vše se zdařilo.
Pod kapotou vozu nenajdeme jedinou kapku paliva. Všechna síla je schována v Li-on bateriích , které svou elektřinu dávají do třífázového čtyřpólového elektromotoru s výkonem 185 kW při 13 000 ot./min. Největší předností elektropohonu je však v jeho točivém momentu. Ten je v nejnižších otáčkách nejvyšší a jen pozvolna v měkké charakteristice klesá. Nejvyšší hodnota je tedy 244 N.m v nulových otáčkách a postupně klesá na 101 N.m při 13 000 ot./min. Díky tomu dokáže zrychlit na stokilometrovou rychlost za přibližně čtyři sekundy a maximální rychlost je 257 km/h. To vše při neslyšném provozu a nulových exhalacích.
Karoserie Tesly Roadster je vyrobena z lehkých materiálů, jako jsou plasty, karbon či hliník. Hliníkový je i rám vozu, který připomíná sofistikované deformační klece vozů Audi. Baterie jsou umístěny pro ideální rozložení hmotnosti hned za sedadly.
Elektromotor buď pracuje jako pohonná jednotka nebo při brzdění jako generátor energie, která je zpět dobíjena do baterií. I proto má vůz jízdní dosah 400 km. Zajímavá je na voze také převodovka. Díky ideálnímu točivému momentu si vystačí pouze se dvěma stupni vpřed a jedním na zpátečku. Cena vozu ještě nebyla zveřejněna.