Článek
Současným trendem je snižování zdvihového objemu a ubírání válců a naopak přidávání turbodmychadel. Jenže v případě značky Volkswagen se v poslední době dvakrát stalo, že namísto downsizingu šla firma opačnou cestou - upsizingem.
Stalo se tak v případě pick-upu amarok (dostal naftový šestiválec namísto původního čtyřválce) nebo v případě pola, které už ve sportovní verzi GTI nemá vrtošivou čtrnáctistovku přeplňovanou kompresorem a turbodmychadlem, ale motor o objemu 1,8 litru.
Volkswagen o něčem podobném uvažuje i v případě elegantního sedanu arteon. Ten se začne prodávat zanedlouho a jeho vrcholem v nabídce motorizací je 280koňový dvoulitr. Už vzhledem k tomu, jak elegantní auto se na poměry konzervativní značky VW podařilo vytvořit si myslíme, že by mu šestiválec „slušel”.
Nasazení šestiválce, pravděpodobně přeplňovaného je očekávatelné, ostatně samotná automobilka už jej zkusila dát pod kapotu a testovat jej.