Hlavní obsah

Volvo XC60 je SUV roku v Severní Americe. Porazilo Alfu i BMW

Podle šedesátičlenné poroty v USA je XC60 lepší než Alfa Romeo Stelvio, BMW X3, Range Rover Velar nebo Volkswagen Tiguan. Všechna auta ale bodovala jízdními asistenčními systémy, říká prezident ankety. Za zmínku také stojí, že druhé místo mezi automobily získala Kia Stinger.

Foto: Volvo

Volvo XC60 se stalo SUV roku v Severní Americe.

Článek

Z celkem 15 SUV, 11 aut a třech trucků vybírali porotci ankety NACTOY, North American Car & Truck of the Year, Severoamerického auta a trucku roku. Vítěze vybrali ve třech kategoriích, z nichž v jedné - v kategorii SUV a crossoverů - zvítězilo Volvo XC60.

XC60 se jako zbrusu nové vozidlo představilo v roce 2017 na ženevském autosalonu. Stejně jako u většího XC90 je vrcholem nabídky plug-in hybridní verze T8 Twin Engine. Ta na kola pošle celkem 407 koní. Všechny motorizace, včetně dieselových, jsou čtyřválcové, jen některým pomáhají elektromotory. [celá zpráva]

Foto: Volvo

Volvo XC60

Nové Volvo posadili porotci na první místo před Alfu Romeo Stelvio a Hondu Odyssey. Pro Alfu to bylo poprvé, kdy se nějaký model značky dostal mezi finalisty Severoamerického auta roku; druhé místo je v takovém případě úspěch.

Autem roku je Honda Accord, mezi trucky vyhrál Lincoln Navigator

Osobním autem roku se stala Honda Accord, která zvítězila před Kiou Stinger a Toyotou Camry. I značka Kia měla tentokrát mezi finalisty své auto vůbec poprvé. Ke konkurenci v téhle třídě patřilo např. BMW řady 5, Porsche Panamera, Alfa Romeo Giulia nebo Lexus LC 500.

Foto: Honda

Honda Accord

Severoamerickým truckem roku se stal Lincoln Navigator před Chevroletem Colorado a Fordem Expedition. Pro Lincoln je to v jeho 101leté historii první vítězství v této anketě. Soutěžící tu ovšem byli jen tři.

Foto: Lincoln

Lincoln Navigator

Aby se automobil kvalifikoval do ankety Severoamerického auta a trucku roku, musí být nové nebo výrazně přepracované. Auta se hodnotí v různých oblastech, mezi které patří inovace, design, bezpečnost, výkon, palubní technologie nebo spokojenost řidiče.

Podle prezidenta ankety a porotce Marka Phelana z letošní ankety stojí za zmínku zejména to, jak dobře byla auta vybavena jízdními asistenčními systémy. V minulosti auta prý takhle napěchovaná technikou nebyla, uvedl Phelan v e-mailu pro Automotive News.

Výběr článků

Načítám