Článek
Proti předchůdci nová generace XC60 narostla o 44 mm na nynějších 4688 mm, je o 108 mm širší (1999 mm) a o 55 mm nižší (1658 mm). Design vychází z toho, co švédská automobilka začala nabízet s příchodem nové modulární platformy SPA a nutno říci, že naživo vypadá výborně, lépe než u velké XC90. Design je dílem týmu kolem Thomase Ingenlatha, který pro Škodu v letech 2000-2006 coby šéfdesignér navrhnul octavii druhé generace nebo roomster.
V nabídce budou stejně jako pro XC90, S90/V90 výhradně čtyřválcové motorizace. Vrcholem bude plug-in hybridní T8 Twin Engine, která nabídne výkon 407 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za skvělých 5,3 sekundy.
Výroba se rozběhne v dubnu
Dalšími motorizacemi budou naftové motory D4 (190 koní) a D5 (235 k). Benzínové agregáty pak zahrnují motor T5 o výkonu 254 koní a agregát T6 přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem, který nabízí 320 koní točivý moment 400 Nm.
XC60 se bude od poloviny dubna vyrábět ve švédské továrně Torslanda. Prodejní ceny zatím zveřejněny nebyly.