Článek
Legenda segmentu D, Volkswagen Passat, už jezdí po světě i s pořadovým číslem 30 milionů. Jubilejní kus byl vyroben v německém Emdenu. Jedná se o plug-in hybridní verzi GTE po nedávné modernizaci. Konkrétní vůz poslouží pro novinářské testovací jízdy.
V současnosti jde o vůz světového formátu, jelikož jej Volkswagen vyrábí na třech kontinentech v deseti výrobních závodech pro více než sto trhů.
Verze, typicky ta americká, se významně liší, stejně jako počty jednotlivých generací. V Evropě je aktuálně nabízeno osmé vydání.

Výroba Passatu v Emdenu roku 1978.
Výroba první generace byla zahájena 14. května 1973 v závodě ve Wolfsburgu. Tím začala pro značku Volkswagen nová éra. Passat byl předzvěstí zcela nové rodiny vozidel s kapalinou chlazenými motory, pohonem předních kol a celoocelovou karoserií.
Jako vůz střední třídy nahradil passat model VW 1600, tedy Typ 3 se vzduchem chlazeným motorem vzadu a pohonem zadních kol. V květnu před 46 lety nikdo ve Wolfsburgu netušil, že Passat s 30 miliony vyrobenými automobily překoná dokonce i legendárního brouka (21,5 milionu vozů). Passat je společně s modely Golf (35 milionů) a brouk jedním ze tří historicky nejprodávanějších vozů značky.