Článek
Jméno není překlep, nový koncept Volkswagenu má opravdu dvě „o” a dvě „z”. Je nejnovějším přírůstkem do rodiny konceptů I.D., kterou Volkswagen chce během nejbližších let přetavit v realitu. Představil se v rámci šanghajského autosalonu.
I.D. Roomzz je s délkou 4915 mm bezmála pětimetrovým SUV, které má díky rozvoru náprav 2965 mm co do prostornosti překonat Volkswagen Touareg. Jeho největším tahákem je právě interiér, jehož uspořádání se dá měnit podle toho, jaký jízdní režim zvolíte.
Novinka např. nabízí autonomii 4. stupně, podobně jako také v Šanghaji představený koncept Audi AI:ME, tedy že jezdí zcela sám v určitých oblastech a dokáže bezpečně zastavit, když řidič na vyzvání nepřevezme řízení.
Takový jízdní mód se jmenuje Pilot a sedačky se v něm pootočí o 25° ke středu auta, aby „vytvořily více komunikativní atmosféru”, říká tisková zpráva. Pasažéři si také budou moci sedačky sklopit do téměř vodorovné polohy.
Druhý režim se jmenuje Drive a umožňuje levému přednímu cestujícímu vzít do ruky volant, který se vysouvá z palubní desky. Pak I.D. Roomzz funguje jako běžný elektromobil, pouze s tím rozdílem, že místo konvenčních zrcátek jsou po stranách auta kamery.
V útrobách vozu pracují dva elektromotory, po jednom na každé nápravě. Jejich kombinovaný výkon je 306 koní a energii čerpají z 82kWh akumulátoru umístěného v podlaze.
Motory rozpohybují SUV o zatím neznámé hmotnosti na stovku za 6,6 sekundy a nejvyšší rychlost činí 180 km/h. Dojezd na jedno nabití má být dle cyklu WLTP až 450 kilometrů a 80 % kapacity baterie má být možné dobít pomocí superrychlé nabíječky. Ta má nejvyšší výkon 150 kW a vůz nabíjí stejnosměrným proudem.
Stran uvedení do prodeje zatím tisková zpráva zmiňuje jen Čínu, a to v roce 2021. Produkční vůz tam má mít tři řady sedadel, na rozdíl od konceptu, který má řady jen dvě po dvou sedačkách.
Zbývá poslední otázka – dokáže I.D. Roomzz konkurovat Tesle Model X? Pokud si zachová posuvné dveře a přidá ostrou verzi o výkonu aspoň 500 koní, je to klidně možné.