Článek
Každý autosalon představí nějaký koncept, který nemá nic moc společného s tím, jak po silnicích jezdíme dnes.
Studie AI:ME, kterou automobilka Audi představila na právě probíhajícím autosalonu v čínské Šanghaji, ovšem nepůsobí současnosti tak vzdálená, a to z jednoduchého důvodu - má volant a pedály.
Primárně je ale pasažéři používat nemají. Vůz si mají objednat jako taxík, jen s tím rozdílem, že uvnitř nebude řidič-člověk. Auto přijede, otevře jim dveře a na prahu rozsvítí uvítání.

Na první pohled celkem běžný hatchback.
Koncept je podobně velký jako Volkswagen Golf - má na délku 4,3 metru, rozvor náprav je 2,77 metru, takže by uvnitř mělo být dost místa pro čtyři lidi. Pohon je samozřejmě elektrický; baterie má kapacitu 65 kWh.
To je bohužel stran dynamických dat všechno, co Audi k vozu sdělilo. Zbytek informací, jako zrychlení na stovku nebo nejvyšší rychlost, není prý podstatný, jelikož auto bude většinu času jezdit mezi 20 a 70 km/h.

Velká kola jsou v rozích karoserie, aby bylo uvnitř co nejvíc místa.
Pasažér na levém předním místě má před sebou buď stůl, nebo již zmíněný volant. Ten vypadá dost odlišně od dnešních volantů; i proto, že místo armády tlačítek je na něm jen „zapínací” tlačítko na levé straně a volič převodovky na pravé.
Kromě toho vidíme spoustu dřeva, futuristické sedačky, a dokonce nějakou zeleň, vinoucí se po stropě.

B-sloupek zcela chybí a všimněte si zeleně ve stropě.
Koncept nejen že nemá zrcátka, ale podle fotografií nemá ani stahovací boční okna. A jeho světla dokážou blikat spoustou různých barev včetně zelené.
Audi prezentuje AI:ME jako vůz schopný autonomní jízdy úrovně 4, ke které pořád musí existovat možnost řídit auto manuálně. Zcela autonomně vůz jede v určitých, pečlivě zmapovaných oblastech, např. tedy ve městě nebo na dálnicích, mimo ně řídí člověk. Auto ale musí být schopné bezpečně zastavit - tj. např. ne uprostřed dálnice -, pokud řidič nepřevezme kontrolu, když je k tomu vyzván.

Nechcete-li řídit, máte před sebou stoleček.
Tím se odlišuje od většiny podobných aut budoucnosti - ta mají být podle tvůrců většinou zcela bezpilotní a sdílená, což jsou jen jiná označení pro robotické taxíky. A k takovým autům má řada lidí nedůvěru.
V AI:ME tak můžeme spatřovat jisté vystřízlivění stran toho, jak moc bude reálné jezdit autonomně. A hlavně, jak moc budou zákazníci vůbec ochotní sednout do auta, které bude ovládat jen umělá inteligence.