Článek
Ostré verze crossoverů jsou možná trochu komické, ale rozhodně dokážou nabídnout zajímavé svezení, pokud základ, na kterém staví, má co říct sám o sobě. A to Volkswagen T-Roc splňuje. [celá zpráva]
Varianta R, která se podle webu Motor1 - a podle čtveřice výfuků, všimněte si - ve videu zveřejněném minulý týden prohání po Severní smyčce Nürburgringu v maskování, by tedy mohla být docela zajímavá. Představte si něco jako Golf R na vyšším podvozku.
S Golfem R má T-Roc R mít společný také motor, třísetkoňovou verzi dvoulitru TSI, která pohání např. i Seat Leon Cupra a v budoucnu údajně také Škodu Karoq RS. [celá zpráva]
T-Roc bude i jako kabrio
Ovšem, nejen ostrý T-Roc nás čeká. Kvůli kauze Dieselgate Volkswagen sice říká, že musí šetřit, a tak z nabídky zmizel Beetle, Polo už nekoupíte jako třídveřové a u příštího Golfu to také nejspíš nepůjde. Ale značka autům, která si s nadsázkou řečeno skoro nikdo nekoupí, neříká zcela sbohem.
Podle videa ze stejného zdroje, ovšem o něco staršího data zveřejnění - konec října 2018 - Volkswagen plánuje nabídnout T-Roc s pouze jedním párem dveří a zároveň s plátěnou střechou.
Idea SUV-kabrioletu je ve své podstatě vynikající - můžete jezdit mimo asfalt se staženou střechou, kombinovat dvě zajímavé činnosti do jedné. Jenže takové auto existuje čistě pro radost, není na něm nic praktického, a neočekávejte, že bude nějak levné, takže jeho prodeje nebudou trhat rekordy.
Přitom třídveřové varianty Volkswagenů skončily proto, že o ně zákazníci neměli valný zájem, a tak v rámci snahy o snížení nákladů prostě zmizely. Podobně jako třeba kabriolety Eos nebo Golf.