Článek
Podle informací Wall Street Journal už čínská vláda podpořila výrobce elektromobilů patnácti miliardami dolarů (330 miliard korun) a další skoro bilión korun je ještě schválen. Nemůžeme se tak divit, že Čína se okamžitě vymrštila na čelo pelotonu zemí, kde se vyvíjí a vyrábí elektrická vozidla.
Samozřejmě to má i jiné konsekvence, jako je praktická nemožnost získat registraci pro vozidlo se spalovacím motorem ve velkých městech, jako jsou Peking nebo Šanghaj, zatímco elektromobily získají registraci na počkání.
Jenže peníze všechno samozřejmě podpoří, a navíc je to právě Čína, která vyrábí akumulátory prakticky pro celý svět. 478 výrobců vozidel samozřejmě není konečné číslo, mnohé firmy ještě vzniknou, ale ještě víc jich zanikne. Podle odborníků jich přežije jen zlomek, ale i tak to bude výrazně víc, než nabídnou zavedené zahraniční automobilky.
Jen se podívejte například na značku NIO, která už pokořila se svým elektrickým sporťákem i rychlostní rekord [celá zpráva]. Firma Byton chce v roce 2019 začít vyrábět dva vozy SUV [celá zpráva]. A dokonce i Faraday Future, který byl na pokraji krachu, se s novým investorem zmátožil a do konce roku má vyrobit první vůz.
Pokud čínská vláda splní slib a bude stále štědře dotovat výrobce elektromobilů a podporovat je po všech stranách, může se v nedaleké budoucnosti stát čínský automobilový průmysl tím nejsilnějším nejen na domácím trhu, ale i na všech dalších, kde bude třeba saturovat poptávku omezenou emisními limity.