Článek
Nový elektromobil má zacíleno proti Tesle Model X. Proti němu je nový čínský koncept Byton, jednoduše nazvaný Concept, o něco menší, na délku měří 4 850 mm (SUV od Tesly má přes pět metrů), je široké 1 940 a vysoké 1 650 mm. Mimochodem, název firmy je zkratkou z Bytes on Wheels, tedy „bajty na kolech”.
A koncept má skutečně blízko světu IT. Dveře se odemykají otiskem prstu, displeje uvnitř vozu pak majitele identifikují prostřednictvím kamery. Interiéru dominuje obří 49palcová obrazovka, která se táhne přes celou přední část.
Obrazovku lze ovládat hlasovými pokyny, gesty nebo dotykem přímo na displeji. Namísto běžných zrcátek se používají kamery, které situaci za vozem a vedle něj promítají na centrální displej.
Bývalí zaměstnanci BMW či Apple
S řidičem se počítá jen okrajově. Firma slibuje autonomní řízení Level 3, později dokonce čtvrtou úroveň. "Chceme být společností, která přinese na trh první skutečně chytré auto," prohlásil generální ředitel Carsten Breitfeld pro BBC.
Breitfeld je bývalý manažer BMW, který stál u zrodu sportovního hybridního modelu i8. Na projektu konceptu Byton také pracoval Jeff Chung, dříve vývojář kalifornského Apple.
Automobil by měl podle informací firmy stát 45 000 dolarů (950 tisíc korun), sériová verze se má začít prodávat příští rok.