Článek
„Bude to velká událost a svátek pro slovenský design,“ cituje deník Pravda vedoucího slovenského centra designu v Bratislavě Maroše Schmidta. Původní projekt byl zrušen v roce 1967. Slovenská pobočka Tatry existovala na Slovensku jako vysunuté pracoviště Tatry Kopřivnice.
V té době působil v Bratislavě například i brněnský designér Otakar Diblík, podepsaný pod autobusy Škoda 706 RTO, traktor Zetor Crystal či letoun L-200 Morava. Diblík vytvořil několik „konkurenčních“ modelů pro projekt Tatra 603 X. Tatrováci v Kopřivnici jeho projekt odmítli s tím, že tatra prostě nemůže být hranatá.
Podle Schmidta byl původní projekt Tatry 603X Coupé zastaven pro osobní spory. „Do projektu byly přitom investovány miliony korun,“ upozornil. Původní autor návrhu Ján Cina v roce 1970 emigroval do Kanady a jeho jméno bylo vymazáno z knih, které byly o prototypu napsány.
„Trvalo mi opravdu dlouho, než jsem si získal jeho důvěru a začali jsme na projektu spolupracovat,“ dodal Schmidt. V čase vzniku původního projektu od roku 1963 až 1967 se v automobilovém průmyslu měnil estetický vkus a oblé tvary začaly nahrazovat hranaté. „Design Jána Ciny má nadčasový charakter, protože obešel všechny módní extrémy přílišné oblosti nebo přílišné hranatosti,“ zdůraznil vedoucí centra. Schmidt považuje prototyp za první slovenské kupé s osmiválcovým motorem.
„Celý projekt však vnímám jako československý. Má jít také o reprezentaci Slovenska a slovenského designu, nikoliv však z pohledu národnosti, ale spíš příběhu člověka, který se tu narodil a působil,“ dodal vedoucí centra. V Kopřivnici se nakonec jako nástupce Tatry 603X Coupé vyráběla Tatra 613 z italského studia Vignale.