Článek
Tento týden jsme vám přinesli informaci o tom, že Mercedes pomalu končí s dvanáctiválci. Zrušení zastaralého agregátu je logickým vyústěním tlaku emisních norem, malého zájmu a enormních nákladů na vývoj nového.
Jsou tu ještě další automobilky, které dvanáctiválce nabízejí. Třeba BMW. Ale i to nedávno ústy svého vedoucího člena firmy oznámilo, že ani oni nejsou vůči tomuto trendu imunní. Takže kdo ví, kdy i BMW přejde zcela na osmiválce.
LESY STŘÍDAJÍ VESNICE, ZPĚV PTÁKŮ OBDIVNÉ „WOW, KOUKEJ“ | |
---|---|
Nebeským autem do pekla. Rolls-Roycem Dawn na výletě po Čechách |
Na světě tak zůstane jen pár značek, které se hladkých dokonalých dvanáctiválců nezřeknou. Torsten Muller-Otvos, předseda správní rady značky Rolls-Royce, v souvislosti s nedávnými oznámeními o ukončení prodejů dvanáctiválců v různých vozech oznámil, že jeho značka se bude držet dvanáctiválců „tak dlouho, jak to jen bude možné“.
Firma sice zrušila hybridizaci a rovnou přeskakuje na elektrifikaci, ovšem zároveň se stálou nabídkou klasiky – V12. „Nepůjdeme cestou hybridů. Půjdeme rovnou k elektřině. A pak krok za krokem. Nesestřelíme ze dne na den dvanáctiválce a všechno neuděláme elektrické. Tady bude muset být přerodová fáze mezi spalovacím motorem a elektrickým,“ řekl Muller-Otvos pro Motor Magazine.
To by ovšem znamenalo, že jednoho dne… Muller-Otvos ale pokračoval a odpověděl na otázku, kdy tedy můžeme očekávat konec dvanáctiválců. „Dovolte mi říci, že dvanáctiválce tu budou, dokud budou zákonné. A navíc naši zákazníci milují dvanáctiválce.“
Samozřejmě že i tento manažer ví, že v elektřině je budoucnost. Ovšem je třeba stále ještě překonat mnoho překážek. Pro luxusní limuzíny typu Rolls-Royce ale elektrický motor není překážkou. „Výkon není podstatný pro elektrický motor. Elektrický motor je jednodušší než spalovací, protože točivý moment je to podstatné. Stejně tak i u našich aut je podstatný právě točivý moment, ne výkon.“