Článek
Emise je hlavní důvod odříznutí dvanáctiválců z výrobního programu. Vyvíjet nové, které by byly ekonomičtější, je nesmysl, protože tak velké prodeje nevykazují, aby se jejich vývoj zaplatil.
Proto Mercedes po třídách G a SL končí s dvanáctiválci i v řadě S u verze sedan. Zůstává ale stále u verze kupé, kabriolet a u vrcholné verze limuzíny Maybach. Ovšem ani to jisté není. Už na podzim řekl šéf Mercedes-AMG Tobias Moers, že dvanáctiválce jsou minulostí a budoucnost patří osmiválcovým přeplňovaným agregátům.
Ovšem nemůžeme se divit, že agregát půjde z trhu. Přece jen je jeho konstrukční historie už příliš dlouhá. Na trh přišel v roce 2012 pod označením M279, ale bylo to jen generační upgrade staršího motoru M275, jehož historii můžeme vystopovat až do roku 2000.
Možná neuplyne tak moc času a ke dvanáctiválcům se budeme muset uchýlit tak maximálně ke značkám Bentley, Rolls-Royce nebo Lamborghini. Sice tu ještě máme některé další automobilky, jako je například BMW, které dvanáctiválce nabízejí, ale i ty možná přejdou na nové menší agregáty s přeplňováním.