Hlavní obsah

Audi R8 GTR shodilo čtvrt tuny a jede až 332 km/h

Novinky, Martin Žemlička

Německý úpravce se opět podíval na supersportovní Audi R8 se základním osmiválcovým motorem. Výsledkem je nejenom vyšší výkon motoru, ale i citelné snížení pohotovostní hmotnosti - o celých 250 kilogramů. Upravené R8 jede až 332 km/h, zrychlit z klidu na "stovku" zvládne za 3,7 vteřiny.

Článek

Audi R8 je často upravovaným vozem, stačí vzpomenout kreace MTM, Abt nebo WaM. Německá tuningová firma PPI úpravu osmiválcové R8 pojala vskutku důkladně. Základem je snížení hmotnosti díky použití karbonu, použití lehčích kol (vepředu mají rozměr 19 palců, vzadu 20) a dalších blíže nespecifikovaných úprav. Výsledkem je fantastická úspora hmotnosti – celých 250 kilogramů.

Osmiválcový motor dostal kompresor, vzduchový filtr i výfukový systém. Výkon motoru se zvednul na nynějších 580 koní (427 kW) při 7 400 otáčkách, točivý moment vrcholí na hodnotě 600 Nm při 6,200 otáčkách.

Díky vyššímu výkonu a nižší hmotnosti je nyní R8 GTR rychlejší – zvládne až 332 km/h a z nuly na 100 km/h sprintuje za 3,7 vteřiny.

Kromě změn na vnějším designu (mohutnější přední maska, výrazný zadní spoiler) má R8 GTR od PPI větší brzdy a upravený podvozek. Zajímavostí je systém, jenž jej dovede přizvednout o 45 mm, což se hodí ve městě například při parkování nebo při přejetí retardéru.

Kolik peněz bude R8 GTR od PPI stát, o tom se úpravce nezmiňuje.

Související témata:

Výběr článků

Načítám