Hlavní obsah

Svezli jsme se závodní Fabií R5

Novinky, maž

Tovární jezdec značky Škoda Jan Kopecký se stal českým mistrem v rally. Nabídka dva dny po tomto triumfu na svezení v soutěžní Fabii R5 patřila k těm, které se neodmítají.

Škoda Fabia R5Video: Novinky

Článek

Trať je krátká, ale i tak jsou tři minuty na místě spolujezdce zážitkem. Nerozjíždíme se ostrým startem, ale i tak 279 koní a 420 Nm s autem řádně cvičí.

Za volantem sedí Jan Kopecký, který o dva dny dříve v šíleném vedru vyhrál náročnou Barum rallye a získal svůj třetí mistrovský titul. Únava už na něm není znát a nyní předvádí profesorskou jízdu, byť jedeme odhadem na 70 procent možností vozu i jezdce.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia R 5 (2015)

Podle závodních jezdců je z Fabie R5 lépe vidět než z Fabie S2000, R5 je také podle nás výrazně hezčí než její závodní předchůdkyně. Nová R5 vychází z fabie třetí generace, se sériovou verzí ale nemá společné prakticky nic.

Poháněná jsou všechna čtyři kola, přeplňovaný čtyřválec má zdvihový objem 1620 ccm (u S2000 dvoulitrový atmosférický motor) a nabízí 205 kW (279 k), točivý moment vrcholí hodnotou 420 newton metrů. Převodovka je pětistupňová, sekvenční s možností manuálního řazení.

Šest deci na ujetý kilometr

Speciální palivová nádrž má velikost 82,5 litru, auto v závodním tempu spotřebuje 0,6 litru vysokooktanového benzínu na jeden ujetý kilometr, spotřeba tedy dosahuje 60 litrů na 100 km.

Brzdové kotouče mají v „asfaltovém nastavení” průměr 355 mm. Na asfalt se používají osmnáctipalcová kola s pneumatikami Michelin.

Foto: Škoda Auto

Škoda Fabia R5 (2015)

Hmotnost činí, jak stanovují předpisy, minimálně 1230 kg. Bezpečností prvky odpovídají nejpřísnějším předpisům pro vozy WRC. Trubky ochranného rámu celkem váží 51,4 kg. Boční okna jsou z plastu, dříve se používaly skleněné výplně.

Fabii R5 jsme řídit nemohli. Ovšem vloni jsme usedli za volant rally speciálu a na šotolině řídili Citroën DS3 R5. [celá zpráva]

Související témata:

Výběr článků

Načítám