Článek
Společnost Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů značky Subaru, oznámila hlavní lákadla své expozice na 78. mezinárodním autosalonu konaném letos v březnu v Ženevě.
Představí zde své vozy Subaru Legacy a Outback vybavené dieselovým motorem konstrukce boxer. Tyto automobily mají být uvedeny na evropské trhy v dřívějším termínu než ve zbytku světa.
Nový diesel konstrukce Boxer od Subaru těží z vysoké tuhosti plochého motoru s protilehlými válci. Blok motoru je vyroben z hliníkové slitiny. Šířka motoru je shodná s plochým benzínovým agregátem Subaru Boxer o stejném zdvihovém objemu, ale v podélném směru je motor o 61,3 mm kratší.
:. Protiběžné písty s komůrkou na lepší rozprášení paliva.
Výkon motoru o objemu dva litry, který pracuje s technikou DOHC a turbodmychadlem s variabilním nastavením lopatek je 110 kW při 3600 ot./min. Točivý moment pak dosahuje své maximální hodnoty ve 350 N.m při 1800 ot./min. Motor splňuje emisní limity Euro 4.
Dále čtěte: |
---|
Podrobnosti o motoru Subaru Boxer Diesel |
Nový Subaru Forester |
Subaru Tribeca s novým motorem |
Tento motor bude v České republice v nabídce ve druhé polovině roku 2008.
Subaru Forester
V Evropě se poprvé představí nový Subaru Forester, uváděný již ve své třetí generaci.Na evropské trhy se bude dodávat model s motorem o obsahu 2,0 l, vozy s přeplňovaným motorem 2,5 l budou prodávat pouze vybraní distributoři, ke kterým však patří i Česká republika.
:. Subaru Forester
Automobil byl představen jako všechny zde představené novinky na tokijském autosalonu v roce 2007. Toto je tedy jeho evropská premiéra.
Elektřina v sérii i konceptu
Subaru navíc přiveze na výstavu malý ekologický vůz R1e. Jedná se vlastně o přestavěný model G1 na elektropohon. Společnost FHI se chystá ke komerčnímu využití elektromobilu Subaru R1e. Nový elektromobil by měl sloužit především k cestování v městském provozu. Výsledkem společného vývoje s partnerskou společností Tokyo Electric Power Company (TEPCO) bylo k dnešnímu dni vyrobeno celkem 40 kusů, které se používají k obchodním účelům.
:. Subaru R1e
FHI má v plánu v roce 2009 zkušebně uvést na japonský trh přibližně 100 elektromobilů. Představovaný elektromobil lze během osmi hodin plně dobít z běžné domovní zásuvky. Při použití rychlonabíječky je možné akumulátory dobít na 80 % kapacity během patnácti minut.
Na stánku se však setkáme i s konceptem Subaru G4e. Automobil se představuje jako prostorný pětimístný vůz, čehož bylo dosaženo umístěním baterií pod podlahu. Dojezdová vzdálenost G4e je 200 km na jedno nabití.
:. Subaru G4e