Hlavní obsah

Turbodiesel Subaru je konečně na světě

Novinky,

Čekali jsme na něj dlouho. Turbodiesel typu boxer pod značkou Subaru měl velké porodní bolesti. Proto byl po kouscích představován několik let. Ale nyní už se konečně můžeme podívat, jak vypadá hotové dílo.

Článek

Pro někoho je boxer spalující naftu spíše rouháním, ale zákazníkům prostě turbodiesel chyběl. A Subaru nechtělo ustoupit od svých protiběžných pístů. Konstrukce takového „macka“ je však hodně problematická.

Výsledkem je motor, který nevyniká ani tak výkonem a točivým momentem, jako spíš svojí konstrukcí. Odpadl totiž problém, že by se mohla přednost motoru v nízkém těžišti změnit tím, že by se na válce připevnilo turbodmychadlo a common rail. Turbo šlo totiž do spodní části motoru!

:. Turbodmychadlo je umístěno pod blokem válců.

Nahoře se tak usídlil jen common rail, který má jediné tlakové potrubí, jehož osa je kolmá na klikovou hřídel. Od něj vedou dlouhatánské kovové trubičky k vstřikovačům. Ty jsou naopak nejkratší, jaké kdy kdo vyrobil.

Fuji Heavy Industries se v tomto případě snažilo zminimalizovat ztráty ve vedení tím, že tlakové ztráty ve vstřikovači způsobené kmitáním paliva rázně omezí.

:. Systém vstřikování common rail

Subaru zatím nezveřejnilo výkonové křivky agregátu, ani tlakové parametry common railu a turbodmychadla. Jedno je jisté. Subaru naladilo motor na výkon 110 kW při 3600 ot./min a 350 N.m při 1800 ot./min. To je na objem 1998 ccm celkem solidní hodnota, která není vykoupena žádnou velkou spotřebou. Podle výrobce by se měla pohybovat na úrovni 5,6 l na 100 km.

Anketa

Koupili byste si motor Subaru Boxer turbodiesel?
Ano
89,9 %
Ne
10,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 626 čtenářů.

Vstřikování common rail

Rovnotlaké vstřikování, kde podávací palivové čerpadlo naplní zásobník, ze kterého pak jednotlivé vsřikovací trysky odebírají palivo o příslušném tlaku. Common rail umožňuje použití extrémně vysokých tlaků.

Související témata:

Výběr článků

Načítám