Článek
Stran zevnějšku nového legacy řekla upoutávková fotografie, zveřejněná před několika dny, téměř všechno podstatné – novinka má jiná přední světla a zrcátka a to je z hlavních změn všechno. Nespravuj, co není rozbité, byl možná přístup designérů, a o trošku moderněji vůz přece jen vypadá.
Uvnitř však nezůstal kámen na kameni. V podstatě celou středovou konzoli nahradil jeden velký displej o úhlopříčce 11,6”. Japonci jsou si ale možná vědomi, že tohle řešení je pro některé funkce vozu nešťastné, a přidali dva knoflíky pro hlasitost a ladění a také ovladače pro změnu teploty v interiéru.
To nejpodstatnější je ale v technologiích. Systém EyeSight, kterým je dnes každé subaru vybaveno standardně, zahrnuje aktivní vedení ve středu jízdního pruhu, adaptivní tempomat a také věc zvanou „systém zmírnění rozptýlení řidiče“ – v tiskové zprávě konkrétně DriverFocus Distraction Mitigation System.
Je to v podstatě hlídač únavy řidiče, který používá kameru nasměrovanou na řidiče, která zvládá systém rozpoznávání obličejů. Pokud zjistí znaky přílišné únavy nebo toho, že je řidič rozptýlen nějakou jinou činností než řízením, zobrazí varování v přístrojovém štítu a i v centrálním displeji, aby o tom věděl i spolujezdec – a třeba řidiče probudil.
Pod kapotou mají být dva ploché čtyřválce, tzv. boxery. Oba motory jsou spojeny s bezestupňovou převodovkou Lineartronic a pohánějí všechna kola, jak je u Subaru zvykem.
Atmosférická varianta má objem 2,5 litru, výkon 184 koní a točivý moment 239 Nm. To má stačit ke zrychlení na „americkou stovku“ 60 mph (97 km/h) za 8,4 s. Přeplňovaný motor je o deci menší, má 2,4 litru, a dává 263 koní a 376 Nm. S tím má legacy zrychlit na 60 mph za 6,1 sekundy.
Americká dealerství mají dostat nové legacy někdy na podzim letošního roku. A co ta evropská? Podle informací od českého zastoupení Subaru se v Evropě značka soustředí na svou nabídku modelů SUV, takže legacy sedan bohužel nečekejme. Jeho přizvednutý derivát outback se k nám ale nejspíš dostane, jenže zatím není známo, kdy se tak může stát.