Článek
Subaru Impreza WRX STI nikdy neohromovalo svým vzhledem. Šlo v první řadě o civilní derivát rallye auta, jenž vynikal ve dvou věcech. Za prvé měl špičkový stálý pohon obou náprav a za druhé přeplňovaný benzínový motor dával výkon kolem 300 koní – a to už stačí na pořádnou zábavu za volantem (a pořádné problémy pro nezkušené a příliš sebevědomé řidiče).
V poslední evoluci navíc Subaru přišlo o přízeň konzervativních fanoušků značky – místo klasického sedanu s obrovitým křídlem přišlo s hatchbackem s bílými zadními světly jako z nějakého laciného tuningového obchodu. Skvělé jízdní vlastnosti naštěstí i přes měkčí podvozek zůstaly zachovány.
Člověk s přezdívkou Glid vypustil na internet svoji vlastní studii, kompletně vytvořenou na počítači. Výsledek je fantastický, Impreza působí trochu jako rallye auto šmrncnuté italskými supersporty z osmdesátých let. Studie má místo čtyř dveří pouze dvě a dostala obrovská kola. Názor na design vozu si nicméně udělejte sami.
Test poslední Imprezy WRX STI si můžete přečíst zde.
FOTO: Subaru
Subaru Impreza WRX STI - sériová verze | |
---|---|
Motor: | 2457 ccm, čtyřválec, zážehový |
Max. výkon: | 221 kW (300 k) při 6000 ot./min. |
Max. točivý moment: | 407 Nm při 4000 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 5,2 s |
Nejvyšší rychlost: | 250 km/h |
Kombinovaná spotřeba: | 10,3 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1580 kg |
Poháněná náprava: | 4x4 |