Hlavní obsah

Subaru Impreza STI v kabátu á la supersport

Novinky, Martin Žemlička

Nejvýkonnější Subaru Impreza je ve své poslední evoluci hatchabckem. Původně to byl vždy sedan a mnoho fanoušků tuto změnu neslo nelibě. Jistý příznivec značky vytvořil na počítači nový a docela divoký vzhled Imprezy. Na koncept s názvem Subaru Impreza WRX STI Hatch Concept Study se rozhodně stojí za to podívat.

Článek

Subaru Impreza WRX STI nikdy neohromovalo svým vzhledem. Šlo v první řadě o civilní derivát rallye auta, jenž vynikal ve dvou věcech. Za prvé měl špičkový stálý pohon obou náprav a za druhé přeplňovaný benzínový motor dával výkon kolem 300 koní – a to už stačí na pořádnou zábavu za volantem (a pořádné problémy pro nezkušené a příliš sebevědomé řidiče).

V poslední evoluci navíc Subaru přišlo o přízeň konzervativních fanoušků značky – místo klasického sedanu s obrovitým křídlem přišlo s hatchbackem s bílými zadními světly jako z nějakého laciného tuningového obchodu. Skvělé jízdní vlastnosti naštěstí i přes měkčí podvozek zůstaly zachovány.

Člověk s přezdívkou Glid vypustil na internet svoji vlastní studii, kompletně vytvořenou na počítači. Výsledek je fantastický, Impreza působí trochu jako rallye auto šmrncnuté italskými supersporty z osmdesátých let. Studie má místo čtyř dveří pouze dvě a dostala obrovská kola. Názor na design vozu si nicméně udělejte sami.

FOTO: Subaru 

Subaru Impreza WRX STI - sériová verze
Motor:2457 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:221 kW (300 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:407 Nm při 4000 ot./min.
0 - 100 km/h:5,2 s
Nejvyšší rychlost:250 km/h
Kombinovaná spotřeba:10,3 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1580 kg
Poháněná náprava:4x4
Související témata:

Související články

Pátá generace Subaru Legacy o hodně narostla

Subaru představí pátou generaci modelu Legacy na autosalonu, který za pár dnů začne v New Yorku. Novinka je oproti minulým generacím o pořádný kus větší, ale...

Výběr článků

Načítám