Článek
Na rekord z Nürburgringu může mít každý vlastní názor, podobně jako na fakt, jestli Škoda opravdu potřebuje kodiaq prezentovat právě takto.
V každém případě, pařížský autosalon nám tento model po sérii ochutnávek z minulých týdnů konečně pořádně odhalil. [celá zpráva]
Protože jsme viděli skici a interiér, naživo vůz nedokáže příliš překvapit - snad jen tím, že jsou jeho sportovní geny tak akorát decentní. Nekřičí do světa, že pod kapotou je nejvíc výkonu, co jste kdy zažili - protože 239 koní a 500 Nm opravdu není zas tak moc, ale zároveň ukazují, že před vámi nestojí obyčejné rodinné auto.
Takovýto výkon má kodiaqu RS stačit ke zrychlení na stovku za 7 sekund, resp. 7,1 v případě sedmimístné verze, a maximálku 220 km/h. Kombinovaná spotřeba dle (zastaralého a hrubě nepřesného) měřicího cyklu NEDC má být 6 litrů nafty na 100 km.
V kabině je největší novinkou digitální přístrojový štít, který má speciální zobrazení jen pro tuto verzi - ukáže velký otáčkoměr uprostřed. Můžeme se samozřejmě ptát, jestli to u dieselového motoru má smysl, ale vypadá to hezky a rychlost zobrazená velkým číslem v jeho středu bude dobře čitelná.
Odhalili jsme na ploše pařížského autosalonu nějaké minusy? Ale ovšem - přiostřený kodiaq má sice dvě ohromné koncovky výfuku, ale jen ta levá je skutečná. Na druhou stranu - lepší, než kdyby byly falešné obě.
A konečně - proč nebude Kodiaq RS také benzínový? Protože v současnosti tvoří zhruba tři čtvrtiny prodejů nafta. TDI pod kapotou verze RS je sázkou na jistotu vysokých prodejů.
A kolik si musíte na kodiaq RS nejméně připravit? Základní cena je 1 189 900 korun, takže se „ereso“ stává škodovkou s nejvyšší základní cenou v současné nabídce – o 204 tisíc překonává kodiaq Laurin & Klement.