Hlavní obsah

Šéf designu BMW Kabaň plánuje různorodější portfolio, nevylučuje supersport

Novinky, maž

Bývalý šéfdesignér Škody Jozef Kabaň loni v únoru nečekaně přestoupil k BMW. Od té doby o něm nebylo mnoho slyšet, na detroitském autosalonu poskytnul rozhovor webu BMWblog.com.

Foto: Škoda Auto

Jozef Kabaň

Článek

„Mluvili jsme se zákazníky o portfoliu značky a v budoucnu jej plánujeme trochu rozdělil a mírně rozlišit,” uvedl v rozhovoru Kabaň. Jinými slovy, unifikace, kdy jen stěží odlišíte řadu 5 a 7, by měla trochu ustoupit do pozadí. Ne moc, ale tak, aby auta byla jednoznačněji odlišitelná. Což je věc, se kterou bojují i další prémiové značky, Audi a Mercedes-Benz nevyjímaje.

"BMW je jednou ze značek, u nichž mluvíte nejenom o autě, ale také o emocích," řekl Kabaň, když se jej novináři zeptali na směr, který je pro současná BMW typický. "Auto by mělo poskytovat i nadále výjimečný zážitek z jízdy, už jen tím, jaké je," uvedl slovenský designér.

Padla i otázka na případný supersportovní model. A odpovědí nebylo jednoznačné ne: "BMW dělá skvělé vozy, možná je zde prostor snít o příštím autě, nějakém extrémnějším,” uvedl Kabaň.

V příštích dvou až třech letech uvidíme od Jozefa Kabaně několik konceptů, připomíná BMWblog.com. Jeho prvním sériovým vozem, jehož design měl na starost, bude v roce 2021 nová generace řady 7.

Jozef Kabaň
Narodil se  4. ledna 1973 v Námestově na Slovensku. Po čtyřletém uměleckém studiu designu zahájil v roce 1991 studium produktového a průmyslového designu na Academy of Fine Arts & Design v Bratislavě.V průběhu tohoto studia se zúčastnil designérské soutěže pro značku Škoda, vypsané koncernem Volkswagen. Umístění na druhém místě mu vyneslo možnost nastoupit přímo ve společnosti Volkswagen. Napřed jako praktikant, poté jako designér exteriéru.V roce 1997 získal jako stipendista společnosti Volkswagen AG, na prestižní Royal College of Art titul Master of Art v oboru Design vozidel. V témže roce byl za studii vozu budoucnosti vyznamenán cenou „Giorgio Giugiaro Award for Design Innnovation“.Od roku 1999 byl z pověření koncernu Volkswagen zodpovědný za vývoj designu hypersportovního vozu Bugatti Veyron, a to od prvního náčrtu až po zahájení sériové výroby.V roce 2003 přešel do Ingolstadtu ke značce Audi, kde byl zodpovědný za design různých sériových vozů a studií. Od roku 2006 do 2008 vedoucím Centra pro design exteriéru společnosti Audi AG.V letech 2008-2017 vedoucí oddělení designu ve společnosti Škoda Auto.
Související témata:

Výběr článků

Načítám