Článek
V úterý byl na český trh oficiálně uveden Peugeot 207. Tento nástupce modelu 206 to nebude mít vůbec lehké. Obliba předchůdce je totiž stále velká (to také ukazuje jeho pokračování výroby a plán prodejů modelu 206 na tento rok - 500 000 kusů na celém světě).
Peugeot 207 je na první pohled dynamický vůz. Jeho design doznal změn především v přední partii. Tam se nyní hodně podobá modelům 307 a 407. Má tedy ohromnou lví tlamu a podlouhlé světlomety.
Na rozdíl od svých bratříčků získal však ve sportovnějším provedení jeden svůj specifický prvek, kterým je mírné zasáhnutí přední kapoty do otvoru pro chlazení ve tvaru formulové přídě.
Silueta vozu je téměř stejná, stejně jako záď. Přesto tu najdeme jistou změnu - 20 cm navíc proti předchůdci. To se projevilo především na vnitřním prostoru. Na zadních sedadlech je slušná porce místa, ale musíte sedět v pětidveřovém provedení. Třídveřák se tváří mnohem sportovněji. Zavazadelník má základní objem 270 l. Díky sklopení dělených sedadel se může zvětšit až na 923 l.
Uvnitř vládne pohodlí
Interiér prošel také totální změnou, která však si kladla za cíl začlenit předchozí vzhled do nového. Povedlo se. Přístroje jsou jen jemně stíněny kšiltem kapličky a nejvíc má model společného se značkou střední část. Tady najdeme typické ovládací prvky, které jsou použity i v modelu 307, 407 či 1007. Velmi jsme si pochvalovali sedačky. Ty jsou komfortní a přitom mají hodně slušné boční vedení. Zvlášť ve sportovním paketu jsou výborně tvarované a ty tam jsou doby, kdy jsme se museli potýkat s krátkými sedáky či opěradly. I opěrka hlavy je nyní velmi příjemně blízko zátylku.
Motorů bude dost
Jako pohonné jednotky slouží u 207 zatím dva zážehové agregáty o objemech 1,4 l/65 kW a 1,6 l/80 kW. Na podzim přijdou navíc další dva - slabší osmiventilová čtrnáctistovka (54 kW) a extra silná šestnáctistovka. Ta bude mít výkon 112 kW, a to i díky spolupráci Peugeotu s BMW. Pro milovníky vznětových motorů jsou připraveny tři verze: 1,4 l/50 kW, 1,6 l/66 kW a 1,6 l/80 s filtrem pevných částic.
My jsme při testování vyzkoušeli obě zážehové verze. Silnější šestnáctistovka má slušný zátah a jede velmi dobře. Slabší čtrnáctistovku byla potřeba poněkud víc vytáčet a "stát jí na krku", aby se ukázala v plné míře. Ale obě verze musíme pochválit za příkladné utlumení hluku od motoru i podvozku.
Kvalitnější podvozek
Dále se musíme pozastavit nad jízdními vlastnostmi. Ty jsou proti modelu 206 na úplně jiné úrovni. Starý typ nás nikdy po této stránce moc nezaujal, spíš naopak. Jeho jízdní vlastnosti jsou poněkud laxní a "jankovité". To má příčinu v měkkém odpružení, které ovšem v nové generaci zcela zmizelo. Podvozek je tužší a přesný. Oblouky s výmoly zvládá bravurně a neodskakuje. Je sice cítit, že vzadu nejsou víceprvkové závěsy, ale jen vlečená ramena, na obyčejné ježdění to však bohatě stačí. Ještě jeden malý prvek byl pro nás velmi zajímavým. Tím jsou malá okénka před zpětnými zrcátky. Je jimi vidět perfektně ven a i parkování je pak hračka.
Slušná výbava
Základní výbava Peugeotu 207 zahrnuje ABS, rozdělovač brzdných sil, čtyři airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelný volant, elektrické ovládání předních oken... To vše najdete ve výbavě Urban. Luxusnější jsou výbavy Trendy (navíc například rádio s CD) a dvě výbavy stejně drahé, ale zaměřené na jiné řidiče. Výbava Premium (+ např. automatická klimatizace, velurové čalounění) je komfortní, zatímco Sporty je zaměřená na dravější řidiče (manuální klimatizace, hliníková kola...). Nejvyšší výbavu pak má verze GT.
Ceny vozu začínají u 299 900 Kč za motor 1.4 8V, který ovšem ještě v nabídce není. Proto se zatím musíte spokojit s silnějším šestnáctiventilem za 314 900 Kč. Nejlevnější turbodiesel 1.4 HDI přijde na 345 900 Kč. Všechny ceny jsou uvedeny po třídveřové provedení, za pět dveří je příplatek 15 000 Kč.
Technická data zážehových motorů | |||
Typ | 1.4 8V* | 1.4 16V | 1.6 16V |
Objem motoru | 1360 ccm | 1360 ccm | 1588 ccm |
Výkon | 54 kW | 65 kW | 80 kW |
Točivý moment (N.m při ot./min) | 118/3300 | 133/3250 | 147/4000 |
Max. rychlost | 167 km/h | 180 km/h | 194 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 15,6 s | 12,7 s | 10,6 s |
Komb. spotřeba na 100 km | 6,3 l | 6,4 l | 7,0 l |
Objem zavazadelníku | |||
270/973 l | |||
D/Š/V | |||
4030/1720/1472 mm |
*přijde později
Technická data vznětových motorů | |||
Typ | 1.4 HDi | 1.6 HDi 16V | 1.6 HDi 16V FAP |
Objem motoru | 1398 ccm | 1560 ccm | 1560 ccm |
Výkon | 50 kW | 66 kW | 80 kW |
Točivý moment (N.m při ot./min) | 160/1750 | 215/1750 | 240/1750 |
Max. rychlost | 166 km/h | 182 km/h | 193 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 15,1 s | 11,5 s | 10,1 s |
Komb. spotřeba na 100 km | 4,5 l | 4,5 l | 4,8 l |
Objem zavazadelníku | |||
270/973 l | |||
D/Š/V | |||
4030/1720/1472 mm |
Bezpečnost 207
Peugeot 207 je i velmi bezpečný. V nárazových Euro NCAP testech získal za ochranu posádky plný počet pěti hvězdiček, ochrana dětí získala čtyři z pěti a srážka s chodcem tři ze čtyř hvězdiček. [celá zpráva]