Článek
Nárazové testy Euro NCAP mají dlouhodobou tradici a již několik let se stává, že zkoušené vozy získávají maximální počet hvězdiček v hodnocení. Proto se nyní rozhoduje, zda by se neměla pětihvězdičková stupnice rozšířit na šestihvězdičkovou. Poslední série testů však ukázala, že mezi velmi bezpečnými vozy se i dnes objeví nějaký, který se dotýká spíš dolní hranice stupnice.
Aveo dvě hvězdičky s podmínkou
Nejhůře hodnoceným za posledních několik let se stal Chevrolet Aveo, nástupce Chevroletu Kalost Sedan. Při čelním nárazu rychlostí 64 km/h nevydržela jeho konstrukce a svary, které popraskaly, čímž se velká část vozu zbortila. Prostor pro posádku byl povážlivě zmenšen, volant se posunul směrem k řidiči, jenž se s ním střetl. Díky tomu byla přeškrtnuta jedna z dosažených hvězd. Výsledné hodnocení bylo navíc sníženo za posun A sloupku v podélné ose.
Celkově by vůz měl dostat za komplexní bariérové testy tři hvězdičky. Boční náraz pro vůz a posádku dopadl dobře, ale i když součet bodů znamenal dobré ohodnocení, Euro NCAP snížila počet hvězdiček. Důvodem je prosazování minimální bezpečnosti. Průběh testů a jeho vyhodnocení jsme popisovali v jiném článku [celý článek].
Ostatní testy
Z ostatních testovaných vozů "nejhůře" dopadla Kia Cerato. Ochrana posádky při nárazových testech dostala tři hvězdičky, stejně jako zabezpečení dětí v sedačkách. Jednu hvězdu získalo Cerato za srážku s chodcem.
Z druhého konce pole je Peugeot 207. Ten získal plné ohodnocení v ochraně posádky, čtyři hvězdičky za ochranu dětí a tři za srážku s chodcem.
Ostatní hodnocení je přehledně zaneseno v tabulce.
Výsledky Crash testů Euro NCAP - počet hvězdiček | |||
Automobil | Ochrana posádky (max. 5) | Ochrana dětí (max. 5) | Bezpečnost chodců (max. 4) |
Alfa Romeo 159 | 5 | 4 | 1 |
Kia Cerato | 3 | 3 | 1 |
Chevrolet Aveo | 1,5 | 3 | 3 |
Peugeot 207 | 5 | 4 | 3 |
Suzuki SX4 | 4 | 3 | 3 |
Hyundai Tucson | 4 | 3 | 1 |