Článek
Kdybychom chtěli Dumasovu spotřebu přepočítat na hodnotu vztaženou ke 100 ujetým kilometrům, není to nic moc; ID.R bylo měřeno na trati v délce 20,832 km, a tedy to vychází na 118,57 kWh/100 km.
Pointa je jinde - 24,7 kWh je zhruba čtvrtina energie, než kolik potřebuje na kolo závodní vůz třídy GT3. 9,2 % z toho bylo navíc vyrobeno rekuperací při samotné jízdě. Uvádí to tisková zpráva Volkswagenu.
Onen rekord, který ID.R s Romainem Dumasem za volantem dosáhlo, má hodnotu 6:05,336. Je to rekord mezi elektromobily, nikoliv však absolutní - ten drží Porsche s časem 5:19,545.
Volkswagen také uvádí, že Dumasův čas odpovídá průměrné rychlosti 204,96 km/h a nejvyšší rychlosti 273 km/h bylo dosaženo ve Fuchsröhre, česky „Liščí noře”, tedy úseku trati na konci dlouhého klesání. Nejnižší rychlost 83 km/h byla naměřena ve snad nejslavnější (a také nejhrbolatější) zatáčce Nordschleife, v Karussellu.
Rekordní ID.R byl vybaven systémem DRS - Drag Reduction System, česky Systém snížené aerodynamického odporu. Funguje na stejném principu, jako ten ve formuli 1 - pilot může tlačítkem otevřít klapku na zadním křídle, čímž výrazně sníží odpor vzduchu. To mu dovolí jet rychleji.