Článek
Patříte-li k fanouškům Severní smyčky Nürburgringu, nejslavnějšího a nejnáročnějšího závodního okruhu na světě, přezdívaného „Zelené peklo”, jistě víte, že závodník Stefan Bellof drží rekord průjezdu s časem 6:11,13.
Od května 1983, když Bellof v kvalifikaci na vytrvalostní závod 1000 km Nürburgringu tenhle rekord s Porsche 956C zajel, ho pětatřicet let nedokázal nikdo překonat. Tisícikoňový McLaren P1 XP1 LM, jedno z nejmodernějších závodních aut, se k němu nepřiblížil ani na půl minuty.
Dnes už ovšem Bellofův rekord neplatí. Překonán nebyl o dvě desetinky, ale o 52 vteřin, tedy téměř minutu. Porsche 919 Hybrid Evo, řízené Timem Bernhardem, zajelo čas 5:19,545. Tento čas je oficiální, zveřejnilo ho samo Porsche v tiskové zprávě.

Timo Bernhard, čerstvý držitel absolutního rekordu Nordschleife
Takový čas nebyl náhodný. Bernhard dnes zajel čas 5:24,375, ovšem při dalším pokusu se dostal ještě o pět vteřin níže. A není to první rekord tohoto vozu – Neel Jani s ním zajel Spa-Francorchamps za 1:41,77, tedy rychleji než Formule 1 – ta má rekord 1:42,553 z rukou Lewise Hamiltona.
Vidlicový čtyřválec a téměř 1200 koní
Porsche 919 Hybrid Evo je založené na 919 Hybrid, která zvítězila v LeMans v loňském roce. Jenže pro jízdu na Ringu se vývojáři nemuseli držet žádných pravidel, takže dvoulitrový vidlicový čtyřválec byl vyšponován na 720 koní z původních pěti set.

Porsche 919 Hybrid Evo stanovilo rekord Nordschleife
Zároveň byl zvýšen výkon elektromotoru ze 400 na 440 koní, takže se dohromady dostáváme na hodnotu 1160 koní. Hmotnost auta byla snížena o 39 kg oproti specifikaci pro LeMans na pouhých 849 kilogramů.
Spolu s aktivní aerodynamikou a chytrým vektorováním točivého momentu dokáže 919 Hybrid Evo být děsivě rychlá. Údajně není nedosažitelný čas pod pět minut. Připomínáme, že Nordschleife je dlouhá 20,6 kilometru a je plná zatáček.