Článek
McLaren Speedtail svět šokoval množstvím technologických inovací, které žádné jiné auto nemá – např. ohebný karbon pro křidélka na zádi či kamery místo zpětných zrcátek.

McLaren Speedtail (2018)
Má zvládnout maximálku přes 400 km/h a díky výkonu 1035 koní a suché hmotnosti 1430 kg je jeho zrychlení tak drtivé, že automobilka uvádí jen hodnotu z nuly na 299 km/h – a ta je 12,8 sekundy. [celá zpráva]

McLaren Speedtail Albert
McLaren nyní postavil první prototyp, se kterým bude techniku speedtailu testovat v reálném světě. Zůstaly mu kryty předních kol, ovšem příď pochází z modelu 720S a dostal také nové jméno – Albert.
Jistě, na světě je celá řada slavných Albertů. Za všechny zmiňme Einsteina, kterého asi představovat netřeba, nebo Biermanna, jenž dříve šéfoval divizi M u automobilky BMW a nyní vede divizi N u Hyundai.
Přesto se jméno Albert může zdát pro hypersport, který má potenciál být nejlepším na světě, trochu usedlé.

McLaren Speedtail Albert
Toto jméno má ale ještě jednu historickou vazbu, a to na McLaren F1. Jeho prototypy, byť měly označení XP1 až XP5, také měly jméno Albert. A vývoj F1 probíhal v objektu na ulici jménem Albert Drive v britském Wolingu, píše automobilka McLaren.

McLaren F1 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2018
Ošklivé kryty kol mají nezastupitelnou funkci
Mimochodem jistě jste si všimli krytů předních kol na modrém speedtailu i na pruhovaném prototypu. Jsou karbonové, jak jinak, a jsou odnímatelné, ale McLaren majitelům vozu doporučí, aby je na autě nechali, i přes jejich odpudivý vzhled.
Jsou totiž klíčové v aerodynamice vozu. Netočí se, jsou pevně spojeny s nábojem skrz kolo, a tedy výrazně snižují turbulence vzduchu kolem kol a usměrňují proudění vzduchu po stranách vozu tak, aby z něj byl co největší užitek s co nejmenším aerodynamickým odporem.

Kryt předního kola McLarenzu Speedtail