Článek
Speedtail je složeninou dvou anglických slov, tedy rychlost (speed) a slova tail, které znamená ocas či ohon. O tom, že tento model bude rychlý, nepochybujte ani v nejmenším.
Základem je monokok z uhlíkových vláken. K pohonu slouží hybridní systém, který kombinuje elektromotor se čtyřlitrovým osmiválcem. Finální výkon činí 772 kW, a tedy 1035 koní; točivý moment automobilka neuvedla.
Interiér je třímístný. Uspořádán je tak, že řidič sedí uprostřed a za ním jsou dva spolujezdci. Celkem spartánskému interiéru dominuje volant a za ním trojice displejů.
Karbonová karoserie, drtivé zrychlení
McLaren ani neudává obvyklé zrychlení 0-100 km/h, namísto něj se pochlubil zrychlením 0-299 km/h, které se odehraje za pouhých 12,8 sekundy. Nejvyšší rychlost pak činí „šílených” 402 km/h.
Aerodynamicky tvarovaná karoserie je z karbonu, všimněte si zakrytých předních kol. Další zajímavostí je absence zpětných zrcátek, což odpor vzduchu dále vylepšuje - namísto konvenčního řešení jsou uvnitř kamery, které ukazují obraz za autem.
McLaren F1 byl prvním autem na světě s karbonovým monokokem a při hmotnosti kolem 1,1 tuny dával na devadesátá léta neskutečný výkon - uprostřed umístěný atmosférický dvanáctiválec produkoval 636 koní. Upravený motor původem pocházel od BMW, v McLarenu F1 byl spojen s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Auto bylo třímístné, řidič seděl netypicky uprostřed. |
Cena? 48 miliónů
McLaren Speedtail přijde na 48 miliónů korun. Není zřejmé, zda bude nějaký jezdit v Česku, na každý pád se tento model vyprodal dva roky před oficiální premiérou. To vypovídá nejenom o obrovské důvěře klientů, ale zároveň o mimořádné výjimečnosti tohoto modelu.
Vznikne jenom 106 kusů, první šťastlivci se dočkají začátkem roku 2020.