Článek
Důvod pro změnu z kupé a roadsteru na „čtyřdveřové kupé”, označení samo o sobě nesmyslné, je jednoduchý - prodejní čísla Audi TT v jeho současné formě klesají. Model letos oslavil dvacet let na trhu. [celá zpráva]
TT Sportback Concept, který si můžete prohlédnout na fotkách, se představil na pařížském autosalonu před čtyřmi lety. Vzbudil docela pozitivní ohlas, ale Audi ho do výroby nepustilo, protože nevidělo dostatečný zájem zákazníků. A také zhruba rok nato propukla kauza Dieselgate, která donutila celý koncern šetřit, kde se dá. [celá zpráva]
Dnes je však čtyřdveřových kupé na trhu spousta a jako hezčí alternativu k sedanům či hatchbackům je volí značné procento zákazníků - na rozdíl od malého kupé či kabrioletu, kterým je TT teď.
„Když vidíte klesající poptávku a zároveň rostoucí náklady, je jasné, že současný kurz nelze udržet. Silně jsme zvažovali kupé a kabriolet v kompaktním segmentu,” řekl Britům onen nejmenovaný člen představenstva Audi.
Ona klesající poptávka je vidět na evropských a např. i amerických prodejních číslech dost jasně - v roce 2007 se v Evropě prodalo 38 335 kusů tohoto vozu a v USA to bylo 4 355, loňská čísla však jsou jen 16 281, resp. 2 294 kusů.
Očekává se, že proporce čtyřdveřového TT by měly být velmi blízko konceptu, který si můžete prohlédnout na fotkách. To znamená zvětšení délky o 290 mm, rozvoru náprav o 120 mm a šířky o 60 mm.
Přesná technická data samozřejmě zatím známá nejsou, vůz by ale měl být založen na platformě MQB, která podepírá současnou generaci Audi TT a mimo jiné také Škodu Octavia. Pod kapotou mají být konvenční i hybridní pohonná ústrojí.