Článek
Uvedené počty vozů byly prodány dealerskou sítí v Česku, další dosud neupřesněný počet vozů dovezli lidé individuálně.
„Vyžádali jsme si proto kódy VIN a další technické parametry vozidel a na jejich základě určíme porovnáním s centrálním registrem vozidel přesný počet všech dotčených vozidel, která jsou v ČR v provozu," uvedl Ťok. Podrobné údaje má ministerstvo od výrobců získat během několika dnů.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Udělají vlastní testy emisí
Ministerstvo dopravy chce zároveň provést vlastní emisní test vozidel Škoda. Plánuje nezávislé změření jednoho nového typu plnícího současnou normu Euro 6 i vozidla s problematickým motorem (plnícím Euro 5) před úpravou a po úpravě. Měření provede zkušebna Tüv Süd na základě rámcové smlouvy s ministerstvem a celkem by mělo jít o tři až čtyři vozy.
Ťok dodal, že technici VW a Škody připravují řešení, které může spočívat v úpravě softwaru i úpravě mechanických součástí. Řešení by mělo být hotové během října. Škoda a VW spolu s ministerstvem poté zorganizují svolávací akci. Tu je ministerstvo schopné zorganizovat do 14 dnů.
Škoda mezitím upřesnila, že koncernové motory VW schopné obcházet emisní měření jsou tříválce a čtyřválce TDI o objemu 1,2, 1,6 a 2,0 litru s emisní normou Euro 5. Montovaly se do automobilů Fabia II. generace, Roomster, Rapid s diesely Euro 5, Octavia II. generace, Yeti a Superb II. generace.
Kriminální čin
Pracovníci německého automobilového koncernu Volkswagen, kteří stojí za falšováním údajů o emisích, se dopustili kriminálního jednání a musejí přijmout osobní zodpovědnost. Podle BBC to řekl ministr hospodářství spolkové země Dolní Sasko Olaf Lies, který je členem dozorčí rady Volkswagenu. Němečtí prokurátoři už začali vyšetřovat bývalého šéfa VW Martina Winterkorna.
Vláda této spolkové země vlastní ve Volkswagenu zhruba pětinový podíl.