Článek
„Ve výběrovém řízení jsme zvítězili v průběhu letošního roku, předání vozů proběhne v průběhu roku 2018, a to ve dvou vlnách, vždy po 19 vozidlech dle požadavku zadavatele,” uvedl na dotazu Novinek Vítězslav Pelc z tiskového oddělení automobilky Škoda.
Superby budou vždy v karosářské verzi liftback a nebudou označené tradičními symboly policie. O pohon se budou starat benzínové agregáty, konkrétně to nejvýkonnější, co lze pro superb objednat, tedy motor s označením 2,0 TSI.
Dvoulitrové 280koňové TSI může být kombinováno výhradně s pohonem všech čtyř kol a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Oficiálně zvládne dvoulitrové TSI zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,8 sekundy (platí pro obě karosářské varianty), nejvyšší rychlost je omezena při 250 km/h.
Největšího výkonu dosahuje motor při 6500 otáčkách, točivý moment 350 Nm vrcholí v rozmezí 1700 a 5600 otáček. Jak moc tohle auto je rychlé, se podívejte na našem videu (zrychlení 0–240 km/h).
Policie bude novými auty nahrazovat původní passaty a superby s atmosférickým šestiválcem 3.6 FSI V6 (260 k a 350 Nm). Ten, jak víte z našeho srovnání, není rychlejší než dvoulitrové TSI. [celá zpráva]
Srovnání Superbu 3,6 FSI V6 a Superbu III s 2,0 TSI - 280 k | ||
---|---|---|
Rychlost | Škoda Superb II | Škoda Superb III |
80-120 km/h | 5,00 s | 3,97 s |
100-160 km/h | 10,01 s | 8,99 s |
100-200 km/h | 23,98 s | 16,97 s |
0-200 km/h | 33,01 s | 24,98 s |
Otáčky na nejvyšší RS | ||
90 km/h | 1800 ot./min. | 2000 ot./min. |
130 km/h | 2500 ot./min. | 2800 ot./min. |
Zdroj: Novinky.cz, měřeno GPS |