Hlavní obsah

Peugeot představil novou 2008. Jezdí na benzín, naftu i elektřinu

Je to už skoro pravidlem - existuje-li nějaký model auta, dřív nebo později se objeví jeho varianta se zvýšeným podvozkem, tedy crossover. V případě Peugeotu 208 byla vyšší verze právě odhalena jako model 2008, který tak vstoupil do své druhé generace.

Foto: Peugeot 6x

Nový Peugeot 2008

Článek

Nová 2008 zvenčí i zevnitř přináší design a funkční prvky více než podobné modelu 208, ovšem vzadu si všimněte panelu těsně pod oknem pátých dveří, který připomíná ten z větší 3008. Automobilka chce na větší model odkázat a zopakovat jeho úspěch.

Z modelu 208 je tu např. nový digitální přístrojový štít, který má dvě úrovně a vytváří tak 3D-efekt. Stejná je i středová konzole s displejem trčícím úplně nahoře a klapky  připomínajícími tlačítky pod ním.

Foto: Peugeot

V kabině je víc prostoru.

Po stránce jízdních asistentů je výbava samozřejmě bohatá. Hlídač mrtvých úhlů a automatické nouzové brzdění jsou samozřejmostí, dále v něm najdete adaptivní tempomat, hlídání pozornosti řidiče, rozpoznávání dopravních značek s možností nastavit tempomat podle rychlostního omezení nebo asistent pro jízdu v pruzích.

Vůz se zvětšil; kromě 14 cm navíc na délku oproti předchůdci má také prodloužený rozvor náprav, z nějž budou benefitovat zejména cestující na zadních sedačkách. Podle automobilky je ale více prostoru všude v interiéru. Zavazadelník má před sklopením sedaček objem 405 l a nabídne dvojitou podlahu, pod níž je dalších 29 litrů.

Foto: Peugeot

Kufr pojme 405 litrů a další prostor má pod dvojitou podlahou.

Pod kapotu nabídne 2008 benzín i naftu, ale k mání bude i verze e-2008, poháněná čistě elektřinou. Ta má 136 koní a 300 N.m, baterii o vcelku použitelné kapacitě 50 kWh a dojezd 310 km na jedno nabití dle měřicího cyklu WLTP. Její hmotnost je 1548 kg.

Foto: Peugeot

Nabíječka o výkonu 11 kW má dobít baterii za pět a čtvrt hodiny.

Máte-li radši konvenční pohonná ústrojí, k mání budou tři varianty benzínového tříválce PureTech – o 100, 130 a 155 koních, resp. 205, 230 a 240 N.m. Slabší a prostřední verzi je možné mít se šestistupňovou manuální převodovkou, prostřední a silnější varianta je i s osmistupňovým automatem.

Hodnoty nejvyšší rychlosti jsou podle síly motoru 183 až 206 km/h, podobně zrychlení na stovku je od 12 do 8,9 sekundy. Kombinovaná spotřeba je od 5,4 do 6,1 litru benzínu na 100 km a vozy váží od 1189 do 1205 kg.

Foto: Peugeot

O pohonu všech kol v nabídce nemáme zprávy, ale neočekáváme ho.

Pro milovníky nafty jsou připraveny dvě verze motoru 1,5 BlueHDi, a to o 100 nebo 130 koních. Obě nabídnou 250 N.m, ta slabší dostane manuální šestikvalt a ta silnější automatický osmikvalt.

Maximálka je 185, resp. 199 km/h, zrychlení na stovku činí 11,8, resp. 10,1 sekundy a kombinovaná spotřeba je 4,5, resp. 4,7 litru nafty na 100 km. Slabší diesel váží 1205 kg, silnější varianta je o 30 kg těžší.

Foto: Peugeot

Nový Peugeot 2008

Prodeje nové 2008 by měly začít koncem letošního roku. Co zatím nebylo zveřejněno, je ceník novinky. Současná 2008 začíná na rovných 350 tisících korun.

Výběr článků

Načítám