Článek
Nové Clio a 208 jsou přímí konkurenti v segmentu B a přijdou na trh zhruba ve stejnou dobu, takže jsem se jim v Ženevě trochu podíval na zoubek – dříve, než dostaneme možnost se s nimi svézt.
Peugeot 208 se představil světu poprvé už před několika dny a v Ženevě si odbývá výstavní debut. Na první pohled zaujme jasnou inspirací ve větší 508, a to v designu přídě i zádě. Nemá ale tak doširoka roztažená zadní světla a méně v nich plýtvá místem.
V kabině jako první zaujme i-Cockpit, tedy digitální přístrojový štít. Na jeho umístění si už svět zvykl, ale 208 přináší novinku – kombinuje tradiční displej s průhledovým, na který jsou informace promítány podobně jako na head-up displej.

i-Cockpit je v Peugeotu 208 dvojitým displejem. Ve skutečnosti to vypadá moc hezky.
Vytváří to prostorový efekt a vypadá to velmi zajímavě – a taky mě překvapuje, že něco takového dostal jako první městský hatchback.
Sedím za volantem a mám všude kolem sebe více místa než v modelu 508. Materiály působí kvalitně, všechno drží pevně. Se slušným pohodlím se vejdu i „za sebe“ s výškou 184 cm, ale týlem hlavy se dotýkám stropnice.

V Peugeotu mám vzadu víc místa na kolena, než na hlavu.
Renault Clio je na první pohled elegantnějším vozem. Kliky zadních dveří zůstaly skryty (ale auto jako „třídvířko“ pořád nevypadá) a neznalí je budou chvilku hledat. Pak se uvelebí na zadní sedačky a zjistí, že na hlavu je oproti 208 znatelně více místa, ale na kolena je naopak prostoru méně.

Renault Clio na ženevském autosalonu
Sedám si za volant a vítá mě známý interiér, ovšem v trošku modernějším hávu. „Placka“ k ovládání rádia vpravo dole pod volantem doznala drobných změn, které ovšem budou kontroverzní – např. tlačítka na změnu hlasitosti jsou opravdu tlačítka, nikoliv „klapky“, za které člověk zatáhl prstem, a použití už není tak příjemné.
Dominantou interiéru je ovšem jednoznačně ohromný displej, trčící ze středové konzole na výšku. Trochu sice připomíná prostý tablet v držáku, ale zakomponovaný je hezky a spolu se zbytkem středové konzole tvoří úhledný celek. Velkým plusem oproti peugeotu je, že ovládání klimatizace tu zůstalo na vlastním panelu pod displejem.

Ovládání klimatizace má v Cliu vlastní panel, na rozdíl od Peugeotu.
Renault působí na první dojem oproti peugeotu méně kvalitně smontovaný, ale jedním dechem je třeba dodat, že auta vystavená na autosalonu jsou s největší pravděpodobností předprodukční kusy. Jakmile naběhne sériová výroba, kvalita – skutečná i vnímaná – se může změnit.
Které z těchto aut bude lepší volbou? Odpověď na tuhle otázku bude do značné míry subjektivní. A jelikož velkou část dojmů z auta pro mě tvoří to, jak jezdí, odpovím raději až po svezení.