Článek
Oficiálně je prvním novinářským dnem letošního ženevského autosalonu úterý 5. března, ale čárové kódy ke vstupu skrz turnikety fungují už o den dřív - mimo jiné proto, abychom se dostali na vyhlášení Evropského auta roku 2019.
V takzvaný nultý den autosalonu nám Škodovka už brzy odpoledne měla ukázat svůj koncept Vision iV, ale zatím se tak nestalo - odhalení je plánováno na večer. Stánek automobilky nám tedy prozatím zůstal skryt černou oponou.
Jiné stánky ale skryty tolik nebyly, a byť se skutečné novinky skrývají prozatím pod plachtami, přesto je nač se dívat. Stánek britské značky Eadon Green ukazuje velmi zajímavý, ale nikoliv prvoplánově atraktivní historizující sporťák.
Kuriozní situace nastává na stánku Toyoty, která má všechna auta poctivě přikryta plachtami - i ta, která jsme nejenže už viděli, ale která jsme i řídili. Mám na mysli novou RAV4, jejíž prezentace jsem se zúčastnil před více než měsícem.
To ale není všechno. „Ravka” byla částečně odhalená, takže jsem ji nelenil vyfotit - a už u mě byla paní z ochranky, abych fotografii smazal. „Ale já jsem to auto už řídil,” nechci se dát lacino, ovšem přesto na smazání trvala. Tedy než přišel její kolega, který řekl, že podle nových instrukcí se už fotit může.
Ovšem, pro Lexus to neplatí - auta na stánku téhle značky, byť přikrytá plachtou, „securiťáci” fotit zakazují. Mimochodem, v Ženevě se má odhalit koncept otevřené verze modelu LC.
Kromě speciálního Bugatti, s největší pravděpodobností postaveného pro Ferdinanda Piëcha, někdejšího šéfa koncernu Volkswagen, tu je se jménem Piëch svázán ještě jeden stánek. Zítra představí automobilku Piëch, kterou založil jeho syn Anton.
Některé stánky zejí prázdnotou, jiné jsou už téměř připravené k otevření bran autosalonu novinářům v úterních ranních hodinách. Obecně to ale na ploše výstaviště Palexpo zatím vypadá spíš jako na staveništi. Na staveništi autosalonu, to ano, ale pořád staveništi.