Článek
Zemí SUV zaslíbenou se zdá býti Amerika, přesto Volkswagen neodhalil nový Touareg na autosalonu v New Yorku, nýbrž při prezentaci zcela mimo autosalony v hlavním městě Číny, Pekingu. Právě v Číně totiž lidé prý přesedají ze sedanů, hatchbacků a kombíků do SUV v současnosti nejvíce.
Jeden z prototypů touaregu tam dokonce za účelem představení dojel z Bratislavy po vlastní ose. Byl samozřejmě maskovaný a za volantem seděl specialista na dlouhé trasy Rainer Zietlow. Ujel celkem zhruba 16 500 kilometrů. [celá zpráva]
Ostatním SUV Volkswagenu není podobný jako vejce vejci
Nový touareg se nepodobá teramontu a atlasu tak moc, jak by jeden očekával. V nasávacích otvorech po stranách nárazníku můžeme vidět náznak T-Rocu, ale samozřejmě je maska chladiče mnohem větší, prominentnější. Je spojená se světly a docela jí to sluší.
Oproti teramontu, ale i tiguanu je také zadní sklo o něco víc skloněné, jako u prémiových kombíků. Na to navazuje i linka C-sloupku, takže zadní dveře mají tvar spíš jako u hatchbacku.
Kabina je luxusní, má představovat vzor pro budoucnost
V interiéru čekejme dřevo, sklo a kůži; touareg má být především luxusním autem. Samozřejmostí je 12” digitální přístrojový štít, vedle kterého je 15” displej infotainmentu, opticky s přístrojovým štítem spojený, podobně jako u nového pola. [celá zpráva]
To stejné to však údajně není. Volkswagen prezentuje rozhraní řidiče jako Innovision Cockpit a v touaregu je jeho premiéra. Onen 15” centrální displej však standardní výbavou nejspíš nebude – tisková zpráva hovoří o „nejvyšším infotainmentu Discover Premium”.
Pomocí patnáctipalcového displeje si může řidič upravovat veškeré nastavení vozu – komfort, jízdní vlastnosti i asistenty. Je to prý smartphone na kolech, který se přizpůsobuje uživateli, a „již dnes představuje vzor pro digitální interiér zítřka”, dočteme se také v tiskové zprávě.
Pod kapotou šestiválcové a osmiválcové motory
Nový touareg byl rovnou vyvíjen i jako plug-in hybrid. V tomto provedení nabízí kombinovaný výkon 367 koní a dojezd čistě na elektřinu je 58 kilometrů. Jaký je výkon elektromotorů samotných, zatím oznámeno nebylo.
Do prodeje na evropských trzích touareg vstoupí se dvěma dieselovými šestiválci, a to o výkonu 231 a 286 koní. O něco později přijde benzínová V6 o 340 koních a dieselový osmiválec, který nabídne 421 koní. Kdy má na evropské trhy vstoupit zmíněný plug-in hybrid, zatím není jasné.
Stran zajímavých technických řešení není touareg nepodobný novému Porsche Cayenne. Nabídne např. natáčení zadní nápravy a elektromechanicky ovládané příčné stabilizátory pro snížení bočních náklonů v zatáčkách. Cayenne nabízí totéž. Také dostane světlomety LED Matrix, označené u Volkswagenu „IQ.Light”, a head-up displej. [celá zpráva]
Noční vidění, obří zavazadelník a nižší hmotnost díky hliníku
Jedním z asistenčních systémů vozu je noční vidění, které používá dvě infrakamery a na displeji ve voze označí lidi nebo zvěř, které by řidič-člověk mohl ve tmě přehlédnout. Zajímavý systém je také hlídač provozu křížícího dráhu vozu, který řidiče varuje, hrozí-li např. kolize s autem přijíždějícím z vedlejší silnice.
A konečně jeden z údajů, na které český zákazník čeká nejvíce – objem zavazadelníku. Nový touareg oproti tomu stávajícímu narostl do šířky a délky, což znamená i nárůst objemu kufru – o 113 litrů na 810 litrů základního objemu. Druhý netrpělivě očekávaný údaj, spotřeba paliva, zatím oznámen nebyl.
Karoserie touaregu je i přes větší rozměry o 106 kg lehčí než u předchůdce, a to díky hliníku, který tvoří 48 % konstrukce. Zbylých 52 % připadá na různé ocele. Celková hmotnost vozu zveřejněna prozatím nebyla, ale očekávejme něco v blízkém okolí dvou tun.