Článek
Zcela na rovinu: když jsem procházel kolem několika vystavených passatů na pařížském výstavišti, měl jsem pocit silného déjà vu. Ono se není moc co divit, protože design se měnil jen minimálně, přesně tak, jak to konzervativní zákazník chce. Z hlediska vnějšího vzhledu tak nejde o kdovíjak atraktivní vozidlo, robustní tvar ale rozhodně neurazí.
Po usednutí za volant je zřejmé, že ani interiér se příliš neměnil. Kdyby zde nebyl zcela nový přístrojový štít, tvořený digitálním displejem (ještě o něm bude řeč), dala by se změna shrnout upozorněním na některá tlačítka, která jsou menší než u odcházející generace passatu.
Z poslední evoluce tohoto modelu střední třídy, který svou techniku sdílí i se superbem III, je jasné, že koncern nechtěl žádné velké změny na vnějším designu ani v interiéru.
Na rozdíl od odcházející generace u té nové nelze mluvit o pouhém faceliftu jako v případě nahrazení generacemi B6 (2005-2010) a B7 (2010-2014). Tam šlo pouze o drobné změny (diody pro denní svícení, bohatší bezpečnostní výbava), v nabídce motorizací, nastavení podvozku a dalších důležitých věcech se neměnilo zhola nic.
Hubenější, nové motory
To u nové, v pořadí osmé generace o faceliftu nelze mluvit ani omylem. Nový passat stojí na úplně nové modulární platformě MQB, v závislosti na motorizaci zhubl až o 85 kilogramů, rozvor je delší o 79 mm a v nabídce jsou výhradně přeplňované motory. Rozměrově zůstává nová generace podobná té odcházející.
Velká změna se odehraje v interiéru, jakkoli půjde o příplatkovou výbavu. Mluvíme o tom, že namísto klasických ukazatelů (rychloměr, otáčkoměr atd.) jsou nyní všechny ukazatele – kromě těch nutných z hlediska bezpečnosti – virtuální.
Displej je velký 12,3 palce a nabídne rozlišení 1440 x 540 pixelů. Nový passat bude prvním volkswagenem, který bude možné objednat také s průhledovým displejem (Head-up Display), který promítá důležité informace (rychlost, pokyny z navigace) do zorného pole řidiče.
Další změny nového passatu najdete v našem dřívějším článku ZDE.