Článek
Ve Francii je přímo určen soudce, který má na starosti vyšetřování FCA ohledně případného falšování emisí. Ten ovšem podle listu Le Monde, který získal soudcův dopis, má neustálé problémy s představiteli firmy, kteří nespolupracují a snaží se bránit vyšetření celé kauzy.
To není poprvé, kdy takové obvinění padlo. Už na začátku minulého roku se objevily informace, že Fiat 500X má v sobě zabudované časování, kdy po 22 minutách se vypíná systém čištění spalin. To proto, že test na emise nikdy netrvá déle než dvacet minut.[celá zpráva]
Italské vedení koncernu to razantně odmítlo. Pak se dlouho nic nedělo, až si testy objednala Evropská komise. Italské úřady tyto testy dlouho dělaly a pak je předaly vyšetřujícím orgánům. Ovšem tady se ukázalo, že testy jsou patrně zfalšované. Ve Francii tak začalo velké vyšetřování. Ovšem, jak je zřejmé, stále se nic závažného neděje a FCA stále spoléhá na zdržovací taktiku, i když výzkumníci z americké univerzity už tento kód skutečně v protokolu centrální řídicí jednotky nalezli. [celá zpráva]
A zatímco v Evropě se stále neúspěšně vyšetřuje, v Americe už Fiat Chrysler přistoupil k opravě 104 000 vozidel, jen aby nedostal pokutu 4,6 miliardy dolarů a případný další trest, jaký dostal Volkswagen v rámci kauzy Dieselgate. [celá zpráva]