Článek
Nabídka naftových motorů začíná na E 250 CDI - agregátu z nové generace čtyřválců Mercedes-Benz, které využívají dvoustupňové přeplňování turbodmychadlem, piezo-vstřikovače a nejmodernější techniku Common-Rail.
Tento motor dává výkon 150 kW/204 k a maximum točivého momentu 500 Nm je k dispozici od 1600 otáček. Je o 36 procent výkonnější než naftový čtyřválec předchozího modelu, ale ve spotřebě paliva je o 17 procent méně žíznivější: 5,3 litru na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 138 g na ujetý kilometr.
I nadále v nabídce zůstává naftový motor V6 s přímým vstřikem technikou Common-Rail a přeplňováním turbodmychadlem. V modelu E 350 CDI má výkon 170 kW/231 k (dosud: 165 kW/224 k) a v normovaném jízdním cyklu dosahuje spotřebu 6,8 litru na 100 kilometrů. Emise CO2 činí 179 g na ujetý kilometr.
Mercedes-Benz třídy E (2009)
FOTO: Mercedes-Benz, Bez zdroje
Dva nové benzínové motory s přímým vstřikem
Také u benzínových motorů staví Mercedes-Benz do budoucna na technice přímého vstřiku. Pod kapotou modelu E 250 CGI pracuje nově vyvinutý čtyřválec s přímým vstřikem o výkonu 150 kW/204 k propojený sériově s automatickou sedmistupňovou převodovkou, který má spotřebu 7,0 litru na 100 kilometrů. Emise CO2 dosahují 164 g na kilometr. To je asi o 13 procent méně než u dosavadního čtyřválce (135kW/184 k) se vstřikem do sacího potrubí.
Dosavadní benzínový motor V6 nahrazuje Mercedes šestiválcem s přímým vstřikem benzínu. Jeho výkon 215 kW/292 k je o 15 kW/20 k vyšší a spotřeba se oproti dosavadnímu motoru V6 snížila asi o 14 procent na 8,5 litru na 100 km.
Mercedes E - interiér by měl splňovat všechna kritéria vyšší střední třídy
FOTO: Mercedes
U vrcholného modelu E 500 se o pohon stará vidlicový osmiválec V8 o výkonu 285 kW/388 k a s točivým momentem 530 Nm, který mu umožňuje jízdní výkony typické spíše pro sportovní vozy. Tento osmiválec technici Mercedesu dále zdokonalili v detailech a oproti jeho dřívější verzi snížili spotřebu o 0,5 na 10,9 litru na 100 kilometrů. Jeho maximální rychlost je omezena na 250 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 5,2 vteřiny.
Více o nové třídě E najdete ZDE, o nové třídě E Coupé ZDE.