Článek
Design vychází z verze sedan. Kromě toho, že E Coupé má o jeden pár dveří méně a chybí mu prostřední sloupky karoserie, stojí za pozornost koeficient aerodynamického odporu (Cx). Ten činí v případě kupé údajně pouhých 0,24 (u většiny aut je obvyklých 0,28 či 0,29 nebo více).
Díky tomu bude mít novinka nejenom nižší spotřebu paliva, ale uvnitř bude panovat ticho i ve vysokých rychlostech. Jde dost možná o nejnižší koeficient aerodynamického odporu mezi sériovými vozy.
:. Zadní partie mají původ ve čtyřdveřovém "Éčku". Fot: Mercedes
V nabídce pohonných jednotek bude v zásadě to samé co v případě čtyřdveřového modelu. Vybírat si můžete jak z dieselových motorů, tak z benzínových čtyřválců, šestiválců a osmiválců. Vrcholem by měla být připravovaná verze AMG s výkonem přes 500 koňských sil.
:. Mercedes E Coupé: přesné rozměry zatím výrobce neprozradil.
Součástí modelu E Coupé bude bohatá standardní i příplatková bezpečností výbava (podrobně si o ní přečtete zde). Standardem bude automaticky nastavitelný podvozek pro velký komfort.
Do prodeje by se novinka měla dostat v červnu, české ceny zatím importér neoznámil. Později se představí i verze kombi a kabrio, rovněž odvozená z nové třídy E.
:. Interiér je stejný jako v Mercedesu třídy E.
Přehled motorizací | ||
---|---|---|
zážehové | ||
E200 CGI | 135 kW | 270 Nm |
E250 CGI | 150 kW | 310 Nm |
E350 CGI | 215 kW | 365 Nm |
E500 | 285 KW | 530 Nm |
vznětové | ||
E200 CDI | 100 kW | 360 Nm |
E220 CDI | 125 kW | 400 Nm |
E250 CDI | 170 kW | 540 Nm |