Článek
Nejen Mercedes připravuje své vozy v určitých fázích, které jsou spojené s novou palubní technologií, ale i s technikou jako takovou. Někdy tak vznikají paradoxní situace, kdy v dynamickém segmentu středních SUV Němci mají vůz se starší technologií a motory, než je tomu třeba u třídy A. To je nyní jinak a stejně jako výchozí „céčko“ dostává i SUV novou krev do žil.
Tou krví se zvenčí rozumí především nová příď, svým pojetím blížící se novému GLE. Odlišné jsou ale například také zadní svítilny, design disků kol o průměru až 20 palců, facelift je tedy výrazný. Uvnitř najdete především nový infotainment MBUX, který sází na dotykové a hlasové ovládání. S tím souvisí i nový volant s dotykovými ploškami nebo přidružený digitální přístroj za volantem.
Revoluce nastala v oblasti motorů. Zážehové jednotky mají na pomoc 48voltovou soustavu s elektromotrem, jde tedy o mildhybridy. GLC 200 4Matic má výkon 145 kW (197 koní), zatímco příbuzný dvoulitr GLC 300 4Matic umí 190 kW (258 koní). Zůstávají i dieselové varianty, ovšem ty již staví na novém dvoulitru představeném v aktuální třídě E. GLC 200d 4Matic má 120 kW (163 k), GLC 220d 4Matic pak 143 kW (194 k) a GLC 300d 4Matic nabídne 180 kilowattů, což je 245 koní.
Nové jsou také adaptivní tlumiče a systém pro jízdu v terénu Off-Road Engineering Package, který upravuje pro různé druhy povrchu všechny parametry včetně chování pohonu všech kol, převodovky a dalšího. Vylepšeny byly i asistenční systémy pro jízdu v pruzích. Premiéra se odehraje na autosalonu v Ženevě, na prodej za zatím neznámé ceny bude nové provedení v létě.