Článek
Tenhle krok fanoušky ostrých limuzín z Affalterbachu asi nepotěší – všechny modely divize AMG budou mít možnost elektrifikace. Uvádí to britský magazín Autocar s odkazem na Franka Overmeyera z automobilky Mercedes-Benz.
Ovšem, odpůrci elektřiny nepřijdou u AMG zkrátka. „Všechny vozy AMG budou mít možnost být plug-in hybridy,“ říká Overmeyer. Mikrohybridy podle něj nemají smysl, neboť emisní úspory takových systémů jsou příliš malé. Již nyní jsou ale v nabídce mild-hybridy s podpůrným elektromotorem, například v modelu CLS 53.
Krok nabídnout plug-in hybridy, tedy vozy schopné jet čistě na elektřinu a s možností dobíjení ze sítě, jako varianty pro vozy AMG je klíčovou součástí plánu Mercedesu, jak snížit průměrné emise CO2 svého portfolia. Všechno se v něm točí kolem elektrifikace a investice tímto směrem mají být celkem 9 miliard liber, tedy asi 267,6 miliardy korun.

Mercedes S 560e patří k plug-in-hybridní nabídce značky. Všimněte si krytu zásuvky pod pravým zadním světlem.
Pod značkou Mercedes-Benz si už nyní lze koupit plug-in hybridy; jsou označeny EQ Power. Elektrické ústrojí v nich dává 122 koní a 440 N.m a nabízí dojezd zhruba 50 km čistě na elektřinu. V příští generaci třídy S má být dojezd větší, podle odhadů cca dvojnásobný.
Elektrifikované Mercedesy-AMG mají využívat systém označený EQ Power+, které má být výkonnější za cenu kratšího dojezdu na elektřinu. „Baterie a ústrojí včetně elektromotoru budou stejné a bude možnost většího přídavku výkonu, který sníží dojezd. Zážitek bude lepší,“ říká Overmeyer a dodává, že pokud třeba v SUV bude baterie stačit na 100 km, u AMG to bude 60-70 km.